Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nytt MIDI-Keyboard ---> FL Studio

Hej. Jag har nyss fått hem mitt nya keyboard, Midistart-2 ProKeys från Miditech. Jag har anslutit det genom USB och datorn hittar det.

Jag har installerat drivrutinerna som följde med.

Men i FL Studio hörs ingenting.

Under Input har jag kryssat för Enable, och Controller Type står på (generic controller). Där finns lite olika att välja mellan, dem som ser "viktiga" ut är UF Omnipotent Master Keyboard och Frontier Design TranzPort, men tror inte det ska behövas väljas där. Jag är inte säker på om dessa två har funnits där före jag installerade drivrutinerna.

Hjälp tack =)

//Skez

Annons
Postat

Ja, jag har markerat en Vanguard plugg ex. Men det kmr inget ljud och datorn reagerar inte på tangenttryckningarna.

Postat

Precis brevid main volym reglaget, (Till vänster) finns två "Lampor". Reagerar dehär på dina tryckningar på klaviaturen?

Om inte, Tryck "F10". I nedre vita rutan ska du välja din midi keyboard. (Om den inte finns där är det inte rätt installerat). Klicka i enable, Om det finns så kan du även välja rätgt keyboard under "Controller type".

// Nexustwins

Postat

Så mitt keyboard ska stå med i den vita rutan? Där står bara SB Live! MIDI UART, och det är från mitt ljudkort tror jag. 🙂

Postat

Om du har ett creative ljudkort är det ett ljudkort, om din synth inte finns där har du inte installerat den rätt...

Postat

Har stoppat in drivrutinskivan, installerat från Windows2000/XP mappen, bara att trycka på Install när keyboarden är igång, Done.

Det är bara det som ska behövas men det har jag gjort...

Postat

Om du har följt manualen till pukt och pricka så har du problem.

Kan tyvärr inte hjälpa dig på distans 😄.

Postat
Så mitt keyboard ska stå med i den vita rutan? Där står bara SB Live! MIDI UART, och det är från mitt ljudkort tror jag. 😉

Ja, du måste ändra till ditt USB-klaviatur i FL:s midiinställningar.

Postat

Linus

Den finns inte med där ju. Allt är propert installerat o.s.v. Men jag har skickat iväg ett mail till Miditechs hjälpsupport ^^ Hoppas det kommer fixa sig.

Postat

Det är sant, vi hade tänkt pröva på min farsas datorn imorgon 🙂 Vet inte om jag hoppas på att det ska fungera där lr inte >_< :rolleyes:

• 3 veckor senare...
Postat

Jag har samma problem fast med mitt Oxygen 8 v2 klaviatur. jag ska installera om nu men du kan val skriva svar om du löser det så gör jag samma sak om jag löser det. 😉

Postat

JO jag Pm ade

Men jag skriver här också. Installerade om så funkade det.

Grymt bra med det här forumet. Tack alla som hjälpt mig 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.