ml1998 Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:) Skulle uppskatta det mycket om ni ville lyssna på detta och säga vad ni tycker - musikaliskt, men framförallt produktionsmässigt. Your browser does not support the HTML5 audio tag Tack på förhand PS. Mer musik med bandet finns på: Prospect Mvh Martin Redigerat 11 oktober 2006 av Lundin
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Det dundrar. Basen, tomena och gitarren strider i nedre registret. Låten är alltså dov. Sången är lite låg. Mycket rumsklang (kanske är meningen?).
MrPhil (oregistrerad) Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Som TS säger lite dovt - eller kanske diskantfattigt. Sitter ni med lyssning som framhäver diskanten för mycket? Annars kan mixen funka rätt bra om ni bara får ordning på ljudbilden. (Lyssnar iofs i datorhögtalare nu) Låten e tråkig som 17. Vid 3:20 händer ÄNTLIGEN nåt. Sången är otydligt artikulerad. Man önskar sångaren kunde öppna munnen mer.
PD77 (oregistrerad) Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Hej! Låten kanske inte var min favorit (sorry) men absolut soundet och gitarrerna framförallt. Luftigt och proffsigt.. Du kanske skulle få upp lite botten från bastrumman och kanske också lite mer separerad basgitarr. Kanske skulle du också kunna lägga på en arg "mybloodyvalentine" gitarr eller nåt annat som tillför attityd. Är trummorna loopade, annars bra trummis. Tack för ordet.
ml1998 Postat 10 oktober 2006 Trådstartare Postat 10 oktober 2006 Tack. jag är mycket tacksam för kommentarerna. Så, konsensus verkar vara att göra elbasen och baskaggen "renare"/"klarare"? Eq skulle alltså förbättra mixen betydligt? Några konkreta tips. Ingen höjdare på EQ, tyvärr. Håller på att lära mig. Mvh Martin
Dingbats Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Det dundrar. Basen, tomena och gitarren strider i nedre registret. Låten är alltså dov. Sången är lite låg. Mycket rumsklang (kanske är meningen?). Håller med alltihopa till 100% faktiskt! Jag tycker också att hela låten låter som ett intro, tror att det är framför allt trummorna som bidrar till det, jag skulle inte spela så mycket pukor.
shadewind Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Trummorna är väl lite väl komprimerade? Det är ju väldigt dåligt med attack i dem.
karl Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 inledelsevis låter det som Stonesgitarrer från Jumpin Jack Flash bra som tusan, schysst låtbyggnad och bra sång, sitter inte med bästa lyssningen så jag kan inte avgöra kvaliten på mixen men låter det som jag tror att det bör göra köper jag plattan direkt....kalaslåt och bland det bästa jag hört på detta forum i den här genren 😠😲🙂 //: karl
Wernborg Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Lite seg, fast det kanske är produktionens fel. Hade nog försökt göra den än mer suggestiv och sänka tempot rejält och dundra på pukorna mer ändå. För jag antar att din tanke inte är att det ska vara hittigt? (va konstigt det såg ut i skrift, men du fattar va....)
ml1998 Postat 10 oktober 2006 Trådstartare Postat 10 oktober 2006 Återigen. Tusen tack för åsikterna. Både den positiva och negativa kritiken. Blir alltid lika positivt överaskad över hur snabbt man får bra svar i det här forumet... Och Karl, speciellt kul att höra att du gillade det så - mer av vår musik finns på http://prospect.sandmark.se/ /Martin
Jarnis Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Gillar stuket som fan. Den bumliga mixen låter rätt coolt tycker jag, åtminstone i mina lurar, vilket inte säger så mycket egentligen. Kanske skulle låta bättre med lite mer diskantskärpa i gitarrerna. Jag vill nog ha mer reverb på sången. Jag tror det skulle låta coolt om den bara drunkande i reverb. Satsa på en drömsk, svävande känsla. Harmonierna är ju redan där.
kentos Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Skulle uppskatta det mycket om ni ville lyssna på detta och säga vad ni tycker - musikaliskt, men framförallt produktionsmässigt. Your browser does not support the HTML5 audio tag Tack på förhand PS. Mer musik med bandet finns på: Prospect Mvh Martin det enda jag egentligen har att klaga på är trummorna, det känns som om det sitter en gubbe o spelar golvpuka och en hängpuka, och en virvel. finns endel att jobba med där. var är baskaggen? kan tycka att du kanske ska tänka lite mer musikaliskt vad gäller trummorna; Hur låter det egentligen när man står framför ett trumset? Det rumsljudet som finns i början av låten försvinner helt när allt annat kommer in. Annars tycker jag allt annat är grymt! Visst en lyftning kring 10 k i mastern, sen är man hemma!
D.i.a Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Folk har ju olika uppfattning om vad som är bra. Inspelningsmässigt och låtmässigt. Låtmässigt låter det som Alice In Chains (vilka råkar vara min favvisar) fast inte lika bra bara (fast alla band som gör musik som låter som Alice In Chains borde fanimig ha nobelpriset). Det kan ha med mixningen eller mastringen att göra kanske? Inspelningsmässigt kanske det passar bättre med en sån inspelning som ni har än en proffmixad o mastrad låt. Jag är kluven i denna fråga...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.