Jump to content
Annons

En ösig låt

Recommended Posts

anders_a (oregistrerad)
Postat

* LÅTNAMN: In Sleep

* ARTIST/GRUPP: Ichabod

* GENRE: Progressiv-rock, typ 🙂

* LÅTLÄNGD: 6:14

* KOMPOSITÖR: Anders Alexandersson

* PRODUCENT: Anders Alexandersson

* EV. MEDVERKANDE: Kalle Bergstedt, Oscar Johansson och Tony Wittgren

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 11,4 MB (256 kbps)

* STATUS: Slaskmixad

* LÅTLÄNK:

Hej hej, jag skulle främst vilja ha feedback på produktionen, men också på låten som sådan så klart. Är det möjligt skivmaterial? Alla tankar är intressanta.

Jag har skrivit låten, spelat in (trummorna i en proffsstudio) och mixat i pro tools LE.

Tack på förhand!

/Anders

Annons
Postat

Se där ja. Inte min kopp te i vanliga fall riktigt det här men det ena utesluter inte det andra...

Bra framfört, bra även tekniskt och även om man med mina kassa datahögtalare där jag nu sitter inte riktigt kan höra alla nyanser så finns det säkert en del kvar att göra i mixningen, en slask var det ju.

Bra sång.

Skivkontrakt? Ni har talang. Skivkontrakt behöver inte ha så mycket med talang att göra. Ni har energi. I vissa fall kan det vara just det man vill ha. Önskar jag kunde säga, absolut. Det fattas något som jag inte riktigt kan sätta tummen på.

Det där lilla extra som gör att pennan kommer fram.

Känsla och groove kanske?

Å andra sidan varför inte.

Det är energifyllt så det räcker.

Det kan räcka långt det också.

Kort sagt, mycket bra även om det inte får min pung att rycka av vällust.

anders_a (oregistrerad)
Postat
Se där ja. Inte min kopp te i vanliga fall riktigt det här men det ena utesluter inte det andra...

Bra framfört, bra även tekniskt och även om man med mina kassa datahögtalare där jag nu sitter inte riktigt kan höra alla nyanser så finns det säkert en del kvar att göra i mixningen, en slask var det ju.

Bra sång.

Skivkontrakt? Ni har talang. Skivkontrakt behöver inte ha så mycket med talang att göra. Ni har energi. I vissa fall kan det vara just det man vill ha. Önskar jag kunde säga, absolut. Det fattas något som jag inte riktigt kan sätta tummen på.

Det där lilla extra som gör att pennan kommer fram.

Känsla och groove kanske?

Å andra sidan varför inte.

Det är energifyllt så det räcker.

Det kan räcka långt det också.

Kort sagt, mycket bra även om det inte får min pung att rycka av vällust.

Tack för kritiken. Nope, inget kontrakt, tänker väl ge ut det själv antar jag. Skivkontrakt växer ju inte på träd direkt.

Pungen rycker ju alltför sällan av vällust överhuvud taget tycker jag. Jag gillar ditt ärliga svar.

Postat

Snyggt jobbat!

Detta gillade jag. Fick lite a perfect circle-vibbar av det, fast då är jag ju direkt okunnig i hårdrocksområdet, så det kanske är helt fel och förolämpande... sorry isåfall 😄

Bra iallafall. Och bra att det inte var progressivt på samma sätt som exempelvis dream theater och liknande. Gillar speciellt den tjocka gitarrmattan som ligger över allt.

Det enda som jag inte gillar är egentligen partiet med den haltande takten (3:50 - 4:10 eller nåt). Och möjligtvis låtlängden, lite långt. Eller, längden skulle nog funka om det bröt av på ett annat sätt än med ovan nämnda parti.

Postat

Väldigt hårt och skönt detta. Jävligt spännande saker som händer

runt 02.50. Vilka är Era/Dina influenser?

Kul att höra att proggen andas ny luft. Själv är jag otroligt

förtjust i Porcupine Tree.

Postat

För lite själ och för mycket musichall-lullull för att jag ska förstå det. Inser att det är bra. Men personligheten? Någon måste sticka ut och ta rollen av Morisson/Gabriel/Hendrix/Rundgren etc.

Nu är jag bara en sur gammal gubbe som ni inte alls ska lyssna på.

Lycka till! 😆

Postat

Låten, produktionen, mixen allt är skivmaterial förutom sången tycker jag. Mer attityd och inställning som matchar musiken så springer säkert tyskarna/japanerna 😆 etc. benen av sig för att handla skivan. Grymt spelat också förresten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.