Jump to content
Annons

Rubens Tub

Zyan

Recommended Posts

Annons
Ballt... ska bygga en sån och koppla in till WinAmp!  😎

Och placera den i ett fönster istället för adventsljusstake. 😛

Diggar som faan när den distade gitarren kommer igång med trumkompet. Som ett ljudsynkat ljusspel.

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Ballt... ska bygga en sån och koppla in till WinAmp!  😎

Och placera den i ett fönster istället för adventsljusstake. 😛

Diggar som faan när den distade gitarren kommer igång med trumkompet. Som ett ljudsynkat ljusspel.

Min första tanke var WOW sen tänkte jag, "då kan man släcka eld genom fasvändning.. fast det hade junte hänt ett dugg" och så tänkte jag att jag hade velat se en bred fyrkantsväg. Och sen tycker jag det är coolt & fint att folk lägger ut sånt här på nätet för andras nöje & kunskap.

Dela på andra sajter

Visst f_n var det coolt! 😛 Jag såg detta för någon vecka sedan tack vare den utmärkta Firefoxpluggen "Stumble" <- helt underbar när man inte har någon särskildstans att surfa till.

Dela på andra sajter

Tack för det! Jag har inte sett det förut. Det ballaste sättet hittills att visa stående våg.

tjing

Något att visa för eleverna...för du är väl lärare?

Musik eller fysiklärare möjligtvis?

Dela på andra sajter

Tack för det! Jag har inte sett det förut. Det ballaste sättet hittills att visa stående våg.

tjing

Rätt och rätt. Fysik i musikklass. :rolleyes:

**

Jo jag blev sugen på att brassa igång en sån rubentub i nåt klassrum. Lite ballare än de "vanliga" rören med sågspån.

Vi får se!

Dela på andra sajter

tjing

Rätt och rätt. Fysik i musikklass. 🙂

**

Jo jag blev sugen på att brassa igång en sån rubentub i nåt klassrum. Lite ballare än de "vanliga" rören med sågspån.

Vi får se!

Tycker jag verkligen att du ska göra...

Tänk vad ungarna skulle uppskatta det... 🙂

Kan tänka mig Rubriken i corren "hårdrockande lärare höll i galet expriment, skola brann ner till grunden" 🙁

Dela på andra sajter

tesla spolen är suvve, Vallhagen-hur f-n lyckades du med det, minns när våran fysiklärare Boberg på AF (gammal boxare fr. Smeåland) runkade kattskinn på bakelitstavar osv och vi dog av garv och upphetsning när han stod och jobbade frenetiskt i sin bruna lärarkostym med 15 dubbelveck i hakan...lajjade oxå med van der graaf såklart, var kul, jag brukade kortsluta blyertspennor mot voltboxen/kraftaggregatet eller vad det nu kallades (stor vit låda) så att det rök som i helvetet och luktade ruggigt illa (pennorna på den tiden var ju belagda med giftig färg).

Han blev röd och vred men jag lyckades alltid hålla färgen och kolla med undrande blick vem som kunde ha gjort detta illdåd... :rolleyes:

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
i höstas eldade jag faktiskt upp en van der Graafgenerator 😏

man kan köpa riktigt kattskinn längre ner på länken. På nåt sätt känns det lite motigt, men vafan, koskinn, kattskinn.

Med ruben måste det betyda att även det omvända fungerar - gasen reagerar på ljudvågor. Så med en manometer i ett litet utrymme..

Vänta, det är ju en mikrofon .. 😉

haha, vilken snilleblixt.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.