Zyan Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 (redigerat) Tror att många sett detta tidigare, men för er andra så kommer här en expriment som visar hur svängningarna påverkar luften. Redigerat 9 oktober 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Är det där John Lennon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Ballt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Ballt... ska bygga en sån och koppla in till WinAmp! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 9 oktober 2006 Ballt... ska bygga en sån och koppla in till WinAmp! 😎 Och placera den i ett fönster istället för adventsljusstake. 😛 Diggar som faan när den distade gitarren kommer igång med trumkompet. Som ett ljudsynkat ljusspel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Ballt... ska bygga en sån och koppla in till WinAmp! 😎 Och placera den i ett fönster istället för adventsljusstake. 😛 Diggar som faan när den distade gitarren kommer igång med trumkompet. Som ett ljudsynkat ljusspel. Min första tanke var WOW sen tänkte jag, "då kan man släcka eld genom fasvändning.. fast det hade junte hänt ett dugg" och så tänkte jag att jag hade velat se en bred fyrkantsväg. Och sen tycker jag det är coolt & fint att folk lägger ut sånt här på nätet för andras nöje & kunskap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Visst f_n var det coolt! 😛 Jag såg detta för någon vecka sedan tack vare den utmärkta Firefoxpluggen "Stumble" <- helt underbar när man inte har någon särskildstans att surfa till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Wow, ascoolt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Tack för det! Jag har inte sett det förut. Det ballaste sättet hittills att visa stående våg. tjing Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 9 oktober 2006 Tack för det! Jag har inte sett det förut. Det ballaste sättet hittills att visa stående våg. tjing Något att visa för eleverna...för du är väl lärare? Musik eller fysiklärare möjligtvis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Tack för det! Jag har inte sett det förut. Det ballaste sättet hittills att visa stående våg. tjing Något att visa för eleverna...för du är väl lärare? Musik eller fysiklärare möjligtvis? Rätt och rätt. Fysik i musikklass. ** Jo jag blev sugen på att brassa igång en sån rubentub i nåt klassrum. Lite ballare än de "vanliga" rören med sågspån. Vi får se! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 9 oktober 2006 Tack för det! Jag har inte sett det förut. Det ballaste sättet hittills att visa stående våg. tjing Något att visa för eleverna...för du är väl lärare? Musik eller fysiklärare möjligtvis? Rätt och rätt. Fysik i musikklass. 🙂 ** Jo jag blev sugen på att brassa igång en sån rubentub i nåt klassrum. Lite ballare än de "vanliga" rören med sågspån. Vi får se! Tycker jag verkligen att du ska göra... Tänk vad ungarna skulle uppskatta det... 🙂 Kan tänka mig Rubriken i corren "hårdrockande lärare höll i galet expriment, skola brann ner till grunden" 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Kan tänka mig Rubriken i corren "hårdrockande lärare höll i galet expriment, skola brann ner till grunden" 🙁 hehe... i höstas eldade jag faktiskt upp en van der Graafgenerator 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 9 oktober 2006 Kan tänka mig Rubriken i corren "hårdrockande lärare höll i galet expriment, skola brann ner till grunden" 🙁 hehe... i höstas eldade jag faktiskt upp en van der Graafgenerator 🙂 De kan man få roliga frisyrer med... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Trodde det skulle bli grindcore när han ökade tempot, men så var det bara ett fill till en meslåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Och i serien koola ljudrelaterade nördgrejer kan jag flika in med länken till denna: MIDI-styrd tesla-coil. JESUS vad coolt!! 😛 Typ ultimata sceninstrumentet! 😛 Måste bygga en sån!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 tesla spolen är suvve, Vallhagen-hur f-n lyckades du med det, minns när våran fysiklärare Boberg på AF (gammal boxare fr. Smeåland) runkade kattskinn på bakelitstavar osv och vi dog av garv och upphetsning när han stod och jobbade frenetiskt i sin bruna lärarkostym med 15 dubbelveck i hakan...lajjade oxå med van der graaf såklart, var kul, jag brukade kortsluta blyertspennor mot voltboxen/kraftaggregatet eller vad det nu kallades (stor vit låda) så att det rök som i helvetet och luktade ruggigt illa (pennorna på den tiden var ju belagda med giftig färg). Han blev röd och vred men jag lyckades alltid hålla färgen och kolla med undrande blick vem som kunde ha gjort detta illdåd... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 i höstas eldade jag faktiskt upp en van der Graafgenerator 😏 man kan köpa riktigt kattskinn längre ner på länken. På nåt sätt känns det lite motigt, men vafan, koskinn, kattskinn. Med ruben måste det betyda att även det omvända fungerar - gasen reagerar på ljudvågor. Så med en manometer i ett litet utrymme.. Vänta, det är ju en mikrofon .. 😉 haha, vilken snilleblixt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.