Jump to content
Annons

Ond som jag Àr ...


Union

Recommended Posts

Hej! 🙂

Jag har faktiskt redan gjort nĂ„gra smyginlĂ€gg hĂ€r pĂ„ forumet, och eftersom jag tittar förbi lite dĂ„ och dĂ„ sĂ„ tĂ€nkte jag att det kanske var dags att presentera sig sĂ„ ni slipper undra vad det Ă€r för en rackare som förpestar eran tillvaro 🙂.

Huromshelt, jag Àr Emanuel Palm.

Jag Àr 19 Är gammal och tog studenten i sommras (Naturvetenskapliga linjen, Mobila Gymnasiet, Globen). Jag jobbar för tillfÀllet men planerar att gÄ högskolan om nÄgot Är eller sÄ.

Mina stora intressen i livet Àr allt som Àr mekaniskt/elektroniskt, konst och musik. Lite mer konkret sÄ innebÀr detta att jag bland annat:

- spelar WoW

- programmerar PL/SQL, JavaScript samt PHP

- Àr rollspelsnörd

- gör musik

- Àlskar nintendo <3

- ritar en del nÀr jag har lust

- tittar i stort sett endast pÄ discoverychannel utav tv-utbudet (favoriter Àr "industruella revolutionen"-programmet och mythbusters)

- lÀser nÄgon bok ibland ("En kortfattad historik om nÀstan allting", "Bibeln" och "En liftares guide till galaxen" Àr nÄgra exempel)

- inte tittar pÄ sport

Om ni vill veta nĂ„got om min otroligt sofistikerade studio 🙂 sĂ„ har ni en lista pĂ„ lite prylar hĂ€r:

- Behringer B2030A monitorer

- AKG 271 Studio (55 Ohm) lurar

- Edirol PCR-M50 Midiklaviatur (4 oktaver)

- Compact 4 mixerbord (inte speciellt mÄnga kanaler (jag orkar inte rÀkna dem))

- M-Audio Audiophile 192 ljudkort

- Hemmabyggd musik- och speldator (amd 3000+ s939, 1 gig ram, 160 gig hdd)

- Strunal (Amada) gitarr (aukustisk)

Jag har sĂ„lt min version av Reason 3.0 för ett tag sedan och har en bestĂ€llning pĂ„ Cubase 4 Studio, Battery 3 och Massive som ligger och vĂ€ntar pĂ„ emusic.se, sĂ„ snart har jag mjukvara igen 🙂.

Vad gör jag dÄ för musik dÄ? Jag har faktiskt en hel del mer eller mindre fÀrdiga lÄtar pÄ min dator sÄ skulle jag kunna slÀnga upp en av dem under "demoinspelningar" lite senare. Men eftersom jag har svÄrt att hÄlla mig till en genre sÄ skulle lÄten knappast representera vad för sort musik pÄ ett heltÀckande sÀtt.

Artister som jag onekligen har svÄrt att inte inspireras av Àr: Röyksopp, Moby, Daft Punk, Chemical Brothers, Armin van Buuren, Koji Kondo (nintendo <3), DJ Tiesto, Angels and Airwaves, Blink 182, Mae, Jimmy Eat World och en massa andra som jag inte kommer pÄ just nu.

Jaha, det var det mesta tror jag. Kanske inte utav allt som finns att veta om mig, men det som jag tyckte kunde vara vÀrt att skriva upp hÀr.

Förresten sÄ hÄller jag pÄ och kodar en blogg. Jag kommer att flagga nÀr den Àr klar. Webbadressen Àr www.emanuelpalm.com.

Ha det gött!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Vad Àr Koji Kondo för en rackare? MÄste googla.

Jag Ă€r ganska sĂ€ker pĂ„ att du hört Ă„tminstone nĂ„gra av hans lĂ„tar. Vissa av dem förknippas en hel del med odödliga titlar sĂ„som Zelda och Super Mario. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag hÄller med ngra av ovanstÄende talare/skrivare.. vilken enastÄende pres.

ytterst vÀlkommen..ser fram emot o lyssna in din musik!!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tjabaaa... Gillar du kanske Àven Rob Hubbard? Han har skrivit en del oförglömligt han med sirru, fast till C64:an. T.ex musiken till Delta, Commando, och International Karate. Ojojoj.... Vilken man.

Absolut! Han gĂ„r under de dĂ€r som jag inte kunde komma pĂ„ just nĂ€r jag skrev inlĂ€gget 🙂. Han Ă€r en av de absolut bĂ€sta! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
men tjeena.. ja det var en fin presentation. kanske man skulle göra nĂ„t liknande pĂ„ sin, haha... 🙂

hmm, jag kÀnner nÄgra Palm dÀruppe i storstaden.. Samuel, Daniel, Micke?

VĂ€lkommen hit iaf! 🙂

/Robban

Oooooj...

Jag rÄkar ha inte mindre Àn tre kusiner som rÄkar heta Samuel, Daniel och Micke. Micke har en liten studio och han spelar i nÄgot funk-band dÀr de kallar sig Office Crew, de Àr riktigt duktiga faktiskt.

EDIT: Stavning. 🙂

Redigerat av Union
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Guddagens!

Och jo, jag gillar ocksĂ„ den dĂ€ringa boken.... 🙂

Jag antar att du syftar pĂ„ bibeln? Jo, jag rĂ„kar faktiskt vara religiös (kristen). Men det Ă€r inte nĂ„got jag sjunger om i musiken jag gör. Visserligen har jag inte sjungit alls till nĂ„gon av mina lĂ„tar hittills, men det beror mest pĂ„ att jag inte har nĂ„gon mikrofon. Men det kommer 🙂.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack sĂ„ mycket allihoppa som önskat mig vĂ€lkommen! Det vĂ€rmer 🙂.

Jag ska nog se till att slĂ€nga upp nĂ„gon lĂ„t om nĂ„gon dag eller sĂ„ pĂ„ forumet. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Guddagens!

Och jo, jag gillar ocksĂ„ den dĂ€ringa boken.... 🙂

Jag antar att du syftar pĂ„ bibeln? Jo, jag rĂ„kar faktiskt vara religiös (kristen). Men det Ă€r inte nĂ„got jag sjunger om i musiken jag gör. Visserligen har jag inte sjungit alls till nĂ„gon av mina lĂ„tar hittills, men det beror mest pĂ„ att jag inte har nĂ„gon mikrofon. Men det kommer 🙂.

NĂ€pp, jag menar den nĂ„got mer sci-fi-betonade boken du nĂ€mnde (fast jag ser den nĂ€stan som en bibel ibland 🙂), som jag rĂ„kar ha en figur frĂ„n i min avatar... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tjabaaa... Gillar du kanske Àven Rob Hubbard? Han har skrivit en del oförglömligt han med sirru, fast till C64:an. T.ex musiken till Delta, Commando, och International Karate. Ojojoj.... Vilken man.

Absolut! Han gĂ„r under de dĂ€r som jag inte kunde komma pĂ„ just nĂ€r jag skrev inlĂ€gget 🙂. Han Ă€r en av de absolut bĂ€sta! 🙂

DÄ förutsÀtter jag att du har SIDplayer och SID2WAV?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hejs och vÀlkommen hit, öl finns i kylen.

Jag dricker tyvĂ€rr inte alkohol. 😉 Men tack Ă€ndĂ„.

Fanns det lÀsk?

🙂

Men...

men...

Det Àr ingen...

Öhh...

Det Àr ju...

...bara öl...

🙂 tja...

En saft dunk ska det vĂ€l finnas hĂ€r nĂ„gonsta... 😳

NEJ!!! RÖR INTE DUNKEN!!!

Öh...

...

Hmm...

HĂ€r kanske...

Nej den flaskan det...

dÀr Àr glidslem, det ska du inte dricka...

Hehe, ja sprutorna ska du inte bry dig om hehe, det Àr nÄgon veterinÀr som har glömt dem hÀr bara...

Hm...

Jo!

Ja! DÀr bakom plastpÄsarna med ko...

😳 bakpulvret, dĂ€r finns en Festis. 😎

Hoppas du kommer att trivas hÀr!

Lite rörigt i kylen bara...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Som Kristen rollspelare, vad sĂ€ger du om Allan Rubin's korstĂ„g mot rollspel under 90-talet? 🙂

SkÀmt Äsido - vÀlkommen!

edit: wow, 199 inlÀgg... undrar nÀr mitt 200:e kommer...

Redigerat av force_fEd
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...