Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! 🙂

Jag har faktiskt redan gjort några smyginlägg här på forumet, och eftersom jag tittar förbi lite då och då så tänkte jag att det kanske var dags att presentera sig så ni slipper undra vad det är för en rackare som förpestar eran tillvaro 🙂.

Huromshelt, jag är Emanuel Palm.

Jag är 19 år gammal och tog studenten i sommras (Naturvetenskapliga linjen, Mobila Gymnasiet, Globen). Jag jobbar för tillfället men planerar att gå högskolan om något år eller så.

Mina stora intressen i livet är allt som är mekaniskt/elektroniskt, konst och musik. Lite mer konkret så innebär detta att jag bland annat:

- spelar WoW

- programmerar PL/SQL, JavaScript samt PHP

- är rollspelsnörd

- gör musik

- älskar nintendo <3

- ritar en del när jag har lust

- tittar i stort sett endast på discoverychannel utav tv-utbudet (favoriter är "industruella revolutionen"-programmet och mythbusters)

- läser någon bok ibland ("En kortfattad historik om nästan allting", "Bibeln" och "En liftares guide till galaxen" är några exempel)

- inte tittar på sport

Om ni vill veta något om min otroligt sofistikerade studio 🙂 så har ni en lista på lite prylar här:

- Behringer B2030A monitorer

- AKG 271 Studio (55 Ohm) lurar

- Edirol PCR-M50 Midiklaviatur (4 oktaver)

- Compact 4 mixerbord (inte speciellt många kanaler (jag orkar inte räkna dem))

- M-Audio Audiophile 192 ljudkort

- Hemmabyggd musik- och speldator (amd 3000+ s939, 1 gig ram, 160 gig hdd)

- Strunal (Amada) gitarr (aukustisk)

Jag har sålt min version av Reason 3.0 för ett tag sedan och har en beställning på Cubase 4 Studio, Battery 3 och Massive som ligger och väntar på emusic.se, så snart har jag mjukvara igen 🙂.

Vad gör jag då för musik då? Jag har faktiskt en hel del mer eller mindre färdiga låtar på min dator så skulle jag kunna slänga upp en av dem under "demoinspelningar" lite senare. Men eftersom jag har svårt att hålla mig till en genre så skulle låten knappast representera vad för sort musik på ett heltäckande sätt.

Artister som jag onekligen har svårt att inte inspireras av är: Röyksopp, Moby, Daft Punk, Chemical Brothers, Armin van Buuren, Koji Kondo (nintendo <3), DJ Tiesto, Angels and Airwaves, Blink 182, Mae, Jimmy Eat World och en massa andra som jag inte kommer på just nu.

Jaha, det var det mesta tror jag. Kanske inte utav allt som finns att veta om mig, men det som jag tyckte kunde vara värt att skriva upp här.

Förresten så håller jag på och kodar en blogg. Jag kommer att flagga när den är klar. Webbadressen är www.emanuelpalm.com.

Ha det gött!

Annons
Postat

Vilken trevlig presentation! Mycket föredömlig.

Välkommen hit!

Vad är Koji Kondo för en rackare? Måste googla.

Postat
Vad är Koji Kondo för en rackare? Måste googla.

Jag är ganska säker på att du hört åtminstone några av hans låtar. Vissa av dem förknippas en hel del med odödliga titlar såsom Zelda och Super Mario. 🙂

Postat

Hej hej!

Som sagt: Vilken oerhört föredömlig medlemspresentation. Håll uppe den här stilen så...Ja...så blir det jättebra!

(Undra om det är dags att skriva en medlemspresentation själv 😆)

Postat

Tjabaaa... Gillar du kanske även Rob Hubbard? Han har skrivit en del oförglömligt han med sirru, fast till C64:an. T.ex musiken till Delta, Commando, och International Karate. Ojojoj.... Vilken man.

Postat

jag håller med ngra av ovanstående talare/skrivare.. vilken enastående pres.

ytterst välkommen..ser fram emot o lyssna in din musik!!!

Postat
Tjabaaa... Gillar du kanske även Rob Hubbard? Han har skrivit en del oförglömligt han med sirru, fast till C64:an. T.ex musiken till Delta, Commando, och International Karate. Ojojoj.... Vilken man.

Absolut! Han går under de där som jag inte kunde komma på just när jag skrev inlägget 🙂. Han är en av de absolut bästa! 🙂

Postat (redigerat)
men tjeena.. ja det var en fin presentation. kanske man skulle göra nåt liknande på sin, haha... 🙂

hmm, jag känner några Palm däruppe i storstaden.. Samuel, Daniel, Micke?

Välkommen hit iaf! 🙂

/Robban

Oooooj...

Jag råkar ha inte mindre än tre kusiner som råkar heta Samuel, Daniel och Micke. Micke har en liten studio och han spelar i något funk-band där de kallar sig Office Crew, de är riktigt duktiga faktiskt.

EDIT: Stavning. 🙂

Redigerat av Union
Postat
Hejs och välkommen hit, öl finns i kylen.

Jag dricker tyvärr inte alkohol. 🙂 Men tack ändå.

Fanns det läsk?

Postat
Guddagens!

Och jo, jag gillar också den däringa boken.... 🙂

Jag antar att du syftar på bibeln? Jo, jag råkar faktiskt vara religiös (kristen). Men det är inte något jag sjunger om i musiken jag gör. Visserligen har jag inte sjungit alls till någon av mina låtar hittills, men det beror mest på att jag inte har någon mikrofon. Men det kommer 🙂.

Postat

Tack så mycket allihoppa som önskat mig välkommen! Det värmer 🙂.

Jag ska nog se till att slänga upp någon låt om någon dag eller så på forumet. 🙂

Postat
Guddagens!

Och jo, jag gillar också den däringa boken.... 🙂

Jag antar att du syftar på bibeln? Jo, jag råkar faktiskt vara religiös (kristen). Men det är inte något jag sjunger om i musiken jag gör. Visserligen har jag inte sjungit alls till någon av mina låtar hittills, men det beror mest på att jag inte har någon mikrofon. Men det kommer 🙂.

Näpp, jag menar den något mer sci-fi-betonade boken du nämnde (fast jag ser den nästan som en bibel ibland 🙂), som jag råkar ha en figur från i min avatar... 😉

Postat

Absolut! Han går under de där som jag inte kunde komma på just när jag skrev inlägget 🙂. Han är en av de absolut bästa! 🙂

Då förutsätter jag att du har SIDplayer och SID2WAV?

Postat
Hejs och välkommen hit, öl finns i kylen.

Jag dricker tyvärr inte alkohol. 😉 Men tack ändå.

Fanns det läsk?

🙂

Men...

men...

Det är ingen...

Öhh...

Det är ju...

...bara öl...

🙂 tja...

En saft dunk ska det väl finnas här någonsta... 😳

NEJ!!! RÖR INTE DUNKEN!!!

Öh...

...

Hmm...

Här kanske...

Nej den flaskan det...

där är glidslem, det ska du inte dricka...

Hehe, ja sprutorna ska du inte bry dig om hehe, det är någon veterinär som har glömt dem här bara...

Hm...

Jo!

Ja! Där bakom plastpåsarna med ko...

😳 bakpulvret, där finns en Festis. 😎

Hoppas du kommer att trivas här!

Lite rörigt i kylen bara...

Postat (redigerat)

Som Kristen rollspelare, vad säger du om Allan Rubin's korståg mot rollspel under 90-talet? 🙂

Skämt åsido - välkommen!

edit: wow, 199 inlägg... undrar när mitt 200:e kommer...

Redigerat av force_fEd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.