KostasB Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 (redigerat) Hejsan.. Var kan jag hitta AutoTuner? Någon hemsida? Någon som har dt och kan skicka på msn? Letat på Google själv, en hittat ej 😕. OBS, inte Melodyne. Tack 😳 Redigerat 8 oktober 2006 av KostasB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Finns att köpa i affären. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KostasB Postat 8 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 8 oktober 2006 Finns att köpa i affären. Förutom dt.. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Kolla på vendolin eller blocket om någon vill sälja dig ett beggat ex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pain, baby Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Haha 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 finns en gratis autotuner. Sök på forumet eller kvraudio.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Gsnap, har inte provat den själv så jag vet inte hur bra den är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Såg att det fanns en autotuner i KvR's plugincompo också.. http://www.kvraudio.com/developer_challenge.php "Choralozoide" .. Har inte provat den än dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Har prövat både Choralozoide och Gnsap. Choral försöker vara något helt annat (eller kanske en massa saker) än autotune. Det finns dock en pitchkorrigeringsfunktion, med bara en parameter (on/off !). Funkar helt okej om man vill göra pads av ordlösa toner. Gsnap försöker efterlikna autotune i funktionerna, men jag tycker inte att det arbetar lika stabilt. Resultatet känns ganska onaturligt och pressat. Dock utan den klassiska tuppen-i-halsen-effekten. Rekommenderar autotune ifall man vill ratta till sin egen "Bot"! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Mogna svar! Det är nog den här du söker: http://www.antarestech.com/products/auto-tune4.shtml Finns fler modeller. Men det var antares som gjorde sig kända med "chereffekten" och ingen jävel sa att det var antares utan autotuner av nån anledning. Så förmodligen är det, det du söker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KostasB Postat 8 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 8 oktober 2006 (redigerat) Mogna svar!Det är nog den här du söker: http://www.antarestech.com/products/auto-tune4.shtml Finns fler modeller. Men det var antares som gjorde sig kända med "chereffekten" och ingen jävel sa att det var antares utan autotuner av nån anledning. Så förmodligen är det, det du söker. Shit, tack så mkt! Precis det jag söker 🙂. Om det inte kmr gå och skaffa dt gratis (hitta nån serial om dt nog är så) så är dt nog värt att köpa ju 🙂 om det nu är rediga "chereffekten" 🙂. Den är mkt mkt dyr så det är nog den, måste va nåt riktigt bra så 🙂 hehe Redigerat 8 oktober 2006 av KostasB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Gsnap försöker efterlikna autotune i funktionerna, men jag tycker inte att det arbetar lika stabilt. Resultatet känns ganska onaturligt och pressat. Dock utan den klassiska tuppen-i-halsen-effekten. Använde GSnap idag på en melodica som visade sig ligga något högt jämfört med övriga instrument. Det fungerade klockrent! Ville bara nämna det. En röst är naturligtvis en annan sak, där har jag inte testat den ännu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Använde GSnap idag på en melodica som visade sig ligga något högt jämfört med övriga instrument. Det fungerade klockrent! Ville bara nämna det. En röst är naturligtvis en annan sak, där har jag inte testat den ännu. Ok! 🙂 Jag testade på sång, men tyckte den triggade pitchen godtyckligt och när den väl gjorde det lät korrigeringen pressad och ljudet blev lite tunnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Om det inte kmr gå och skaffa dt gratis (hitta nån serial om dt nog är så) så är dt nog värt att köpa ju🙂om det nu är rediga "chereffekten"🙂. Den är mkt mkt dyr så det är nog den, måste va nåt riktigt bra så🙂hehe Prt m prtkopirade prgrm uppskatts int rktgt hr... bara så d vet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KostasB Postat 9 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 9 oktober 2006 (redigerat) Om det inte kmr gå och skaffa dt gratis (hitta nån serial om dt nog är så) så är dt nog värt att köpa ju🙂om det nu är rediga "chereffekten"🙂. Den är mkt mkt dyr så det är nog den, måste va nåt riktigt bra så🙂hehe Prt m prtkopirade prgrm uppskatts int rktgt hr... bara så d vet. Okok lungt 😆 Men jag menr värt o köpa 😆 Redigerat 9 oktober 2006 av KostasB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 (redigerat) Prsnlgen tcker jg at Melodyne r mr vrt pngrna iså fll. Autotune r lte uttjatat , vssrlgn br mn Melodyne r mr vrklghts trgt fnns ndra plggr sm gr smma sk sm autotune mn bllgre. Redigerat 9 oktober 2006 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 (redigerat) Prsnlgen tcker jg at Melodyne r mr vrt pngrna iså fll. Autotune r lte uttjatat , vssrlgn br mn Melodyne r mr vrklghts trgt fnns ndra plggr sm gr smma sk sm autotune mn bllgre. Selektivt undantagit vissa vokaler eller är det en ny "kronolekt" vi delges? Redigerat 9 oktober 2006 av Kryckan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Selektivt undantagit vissa vokaler eller är det en ny "kronolekt" vi delges? Selektivt undantag av vokaler så trådstartaren förstår vad jag säger. Fast man kanske skulle skapa ett nytt Kronolekt skrivspråk här då alla inte verkar korrekturläsa sina inlägg.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Prsnlgen tcker jg at Melodyne r mr vrt pngrna iså fll. Autotune r lte uttjatat , vssrlgn br mn Melodyne r mr vrklghts trgt fnns ndra plggr sm gr smma sk sm autotune mn bllgre. In Rome, do as the romans do Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Selektivt undantag av vokaler så trådstartaren förstår vad jag säger. Du är min hjälte Tomaz! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KostasB Postat 9 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 9 oktober 2006 (redigerat) Kolla här: http://www.dj-memphis.com/downloads/Example_01.WAV Försökt få rösten så där med den AutoTuner 4 (testade på demo), gick inte. Elr så kunde jag inte. Den får bara fram dubbelröst om dt ska låta "nästan" så. Jag vill fixa fram det dära som ändrar rösten, "oueaouea" typ och dt låter inte dubbel-röst hlr, på exempeln som jag visa. Redigerat 9 oktober 2006 av KostasB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Selektivt undantagit vissa vokaler eller är det en ny "kronolekt" vi delges? Selektivt undantag av vokaler så trådstartaren förstår vad jag säger. Fast man kanske skulle skapa ett nytt Kronolekt skrivspråk här då alla inte verkar korrekturläsa sina inlägg.. Peace brother... var inte meningen att du skulle ta åt dig så! 🙁 Folk får väl skriva efter behag, kronolekt syftade till en viss form av språkbruk efter ålder. Undrade om jag helt enkelt hade blivit gammal, men det kanske jag har. Ta det lugnt och ta en Toy, var en slogan från min barndom! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 det lugnt och ta en Toy, var en slogan från min barndom! det var bättre förr!! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 det lugnt och ta en Toy, var en slogan från min barndom! laugh.gifdet var bättre förr!! laugh.gif Och man kunde köpa kola i kiosken för 10 öre.... De va tider de .. 😉🙂😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Woxxy Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Kolla här: http://www.dj-memphis.com/downloads/Example_01.WAV Försökt få rösten så där med den AutoTuner 4 (testade på demo), gick inte. Elr så kunde jag inte. Den får bara fram dubbelröst om dt ska låta "nästan" så. Jag vill fixa fram det dära som ändrar rösten, "oueaouea" typ och dt låter inte dubbel-röst hlr, på exempeln som jag visa. Det där exemplet är auto-tune rakt av. Testa att sätta ratten längst ner till vänster till 0, sen markerar du bort alla noter som inte du använder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KostasB Postat 13 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 13 oktober 2006 Kolla här: http://www.dj-memphis.com/downloads/Example_01.WAV Försökt få rösten så där med den AutoTuner 4 (testade på demo), gick inte. Elr så kunde jag inte. Den får bara fram dubbelröst om dt ska låta "nästan" så. Jag vill fixa fram det dära som ändrar rösten, "oueaouea" typ och dt låter inte dubbel-röst hlr, på exempeln som jag visa. Det där exemplet är auto-tune rakt av. Testa att sätta ratten längst ner till vänster till 0, sen markerar du bort alla noter som inte du använder. Ok =) Ska testa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pekivan Postat 16 oktober 2006 Dela Postat 16 oktober 2006 är autotuner ett fristående program eller måste man anv. det med något annat?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KostasB Postat 16 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 16 oktober 2006 är autotuner ett fristående program eller måste man anv. det med något annat?? VST, DirectX (tror jag). Man kan använda den genom t ex FL, Cubase osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.