mellis (oregistrerad) Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Hej kära medmänniskor! Jag har precis inhandlat en Presonus Firebox och är väldigt nöjd hittills! Datorn jag kör på är en Bärbar Fujitsu-Siemens Amilo A serien. Det är en Mobile AMD Athlon 64 3700+ som ska ligga på 2.4GHz 1Gb internt, bytt orginaldisken (4200) till en 7200 varvare. När jag högerklickar på Min dator och klickar på Egenskaper, då visar den att frekvensen ligger på 800MHz vilket inte alls borde stämma då det står i specen att det är en 2.4GHz Jag har även testat att köra Nero's diagnosprogram InfoTool, men även där visar den 800MHz Jag skulle vara grymt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig klura ut detta! Tusen tack på förhand!
Pico Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Menar du att den står på 800Mhz vid full belastning? Har för mig de brukar krypa ned i frekvens för att spara på batteriet/hålla den svalare om den högre frekvensen ändå inte behövs. Kanske var något sånt KillwithSkill syftade på iofs?
majsalle Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 kolla i biosen efter speedstep, eller cpu spread spectrum och stäng av detta. 😎
Gilbert Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 Det är inte så enkelt att du glömt att ändra "Power properties" till "Always on"?
henrik.brunzell Postat 16 maj 2008 Postat 16 maj 2008 AMD cool n' quiet kanske är aktiverat och installerat, kolla över det (dels en inställning i BIOS, dels en programvara).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.