modest Postat 17 juli 2004 Postat 17 juli 2004 LÅTNAMN: Star of my Show ARTIST/GRUPP: Tibor GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 2:50 KOMPOSITÖR: Tibor PRODUCENT: Klas Ideberg EV. MEDVERKANDE: Tibor INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.5Mb LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Ganska corny piano i introt.. nästan komiskt men vi fick lov att använda en gammal Roland-modul istället för ett riktigt piano som det var tänkt. Lyssna o kommentera!
Andreas L Postat 17 juli 2004 Postat 17 juli 2004 Sjysst och svängit! Produktionen är tyvärr lite "slätstruken" i mina öron, tycker att sången borde komma fram mycket mer så att den övriga ljudmattan bröts av lite, men som sagt: Det är sjysst och svängit och bra spelat! 😄
modest Postat 17 juli 2004 Trådstartare Postat 17 juli 2004 Jag kan hålla med om att det känns lite slätstruket. Jag kan dock inte sätta fingret på vad det är som fattas. Jag vidhåller att det kan vara pianot i introt som mupplar till intrycket av låten. Man borde kanske testa att dista hela intropartiet?
Bengan (oregistrerad) Postat 17 juli 2004 Postat 17 juli 2004 Skippa pianot och kör rakt på istället. Det är mitt tips. Skön rock, men släpp fram sångaren lite..eller...höj helt enkelt sången..... Bra låt!!!
MusicGene Postat 17 juli 2004 Postat 17 juli 2004 Bra, men det är mixat "långt borta" - det hade nog passat bättre med en smäckrare mix.
tordA Postat 17 juli 2004 Postat 17 juli 2004 Yes, skippa pianot eller spela pianot dubbelt så fort med en "ylande" gura som varvar upp. Jag, som lyssnare vill jag inte bli "lurad"... introt tyder på en lugn och ambient låt, när låten sen börjar är det nånting helt annat. en dist tror jag inte passar. gott hantverk, igen ! 🙂
hackeman Postat 19 juli 2004 Postat 19 juli 2004 Japp, bort med pianot, fram med sångaren. Annars mkt bra! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.