Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad var frågan? Är det låg signal in blir det låg nivå.

Mickpreamparna i 828-an räcker inte riktigt till om du skall använda dynamiska mickar på lite avstånd. Funkar bättre med kondensator-mickar.

Line-in är linje-nivå, funkar inte med mickar (nå, en SM57 vid virveln ger väl nån signal).

G.

Postat

nä men vad jag kommer ihåg så testade jag att spela in lite baskagge , lineade en bas och en gura..och det var fin nivå..men nu verkar det ha knasat till sig lite..låter inte lika bra heller...eller inbillar jag mig bara...?

Elof (oregistrerad)
Postat
nä men vad jag kommer ihåg så testade jag att spela in lite baskagge , lineade en bas och en gura..och det var fin nivå..men nu verkar det ha knasat till sig lite..låter inte lika bra heller...eller inbillar jag mig bara...?

Det låter som att du skulle behöva läsa manualen till ljudkortet. Kanske läsa lite om inspelning i allmänhet. Har du gainat så att du får bra in-nivå?

Postat

manualen har jag skummat igenom och inspelning har jag sysslat med i 2 år så det har jag inge problem med...ja jag har gainat på ordenligt. man måste fan ha på nästan max för att få nån lämplig signal.

Postat

Jag har ett likadant ljudkort, och jag har också haft lite problem med låga nivåer, men inte SÅ låga! Visst, man får ju kräma på, men så är ju inte 828:ans preamps de bästa heller...

Postat

Så hjälp oss lite på traven - vad spelar du in för nåt, vilka mickar, hur nära ställer du dem.

G.

Elof (oregistrerad)
Postat
Så hjälp oss lite på traven - vad spelar du in för nåt, vilka mickar, hur nära ställer du dem.

G.

Exakt. Jag har även haft ett 828mkII och hade aldrig problem med in-nivå i preampsen eller line in.

Har för mig att det går att ändra mellan balanserad/obalanser och boost i cuemix, fast kanske inte på preampsen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.