Fourplay (oregistrerad) Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Secret Story ARTIST/GRUPP: Petter Larsson GENRE: Vocal? LÅTLÄNGD: 0:57 KOMPOSITÖR: Petter Larsson PRODUCENT: Petter Larsson INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 1,32mb STATUS: Skiss Har länge velat pröva på att göra en låt endast bestående av den männskliga rösten. Och nu har jag äntligen tagit tag i det. Som sagt var är det första gången jag gör något liknande. Och låten är inte färdig, utan ska givetvis byggas vidare på. Men jag tänkte dela med mig och eventuellt få era synpunkter på vad som är bra dåligt och sånt jag bör tänka på i framtiden. Något jag lärt mig är att det är sjukt svårt att försöka immitera slagverk. Låten finns även att beskåda på http://www.myspace.com/PetterL Petter_Larsson___Secret_Story.mp3 Redigerat 7 oktober 2006 av Fourplay
91:an Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Låter inte som ditt första försök 😎 men imponerande hur rikligt det kan låta. När man sitter och arrangerar med olika synthljud tar det väldig tid att pova sej fram, det kanske man slipper här? Eller har du provat många munljudsvarianter när du spelat in? Hur som helst, jag tycker det låter riktigt bra! 🙂
Fourplay (oregistrerad) Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 När jag försökte immitera trummor så fick jag prova mig fram rätt ordentligt. Skulle nog behöva öva på det mer för att få det att låta bättre. Problemet jag upplever är att komma ihåg hur man lät då man gjorde det. Att sjunga är på ett helt annat sätt, det sitter som en närmare eller vad man ska säga. Det är lättare att hitta rätt där.
ViktorDenStore Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Du sjunger bra Det önskar jag att jag också gjorde 😆
Fourplay (oregistrerad) Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Du sjunger bra Det önskar jag att jag också gjorde Åhå, tack så mycket. Nog gör du säkert det, om inte så är det bara att skita i det. Sen kan du vara bra på något annat istället
BÄNKT Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Rolig röstlåt!! Gjorde nån sån för länge sedan, som tyvärr aldrig blev klar, har den nog på nått kassettband nånstans! Din blev klar och bra!! Kanske dags att starta Unreal Group? Kör hårt, gör fler!!
Fourplay (oregistrerad) Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Rolig röstlåt!! Gjorde nån sån för länge sedan, som tyvärr aldrig blev klar, har den nog på nått kassettband nånstans! Din blev klar och bra!! Kanske dags att starta Unreal Group?Kör hårt, gör fler!! Hehe, tja jag skulle gärna starta en Unreal Group dessvärre har jag nog inte så många bekanta som skulle vilja vara med. Eller ja visst som med allt annat de vill vara med i början men de vill inte lägga ned någon tid på det överhuvudtaget. Jag ska helt klart försöka göra mer, men jag tycker själv att det saknas något skulle vara intressantare att lyssna på om det fanns fler röster det hade blivit bättre klanger också.
P-O Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Det här var riktigt bra, gärna mer sådant Fourplay! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.