Jump to content
Annons

Secret Story

Recommended Posts

Fourplay (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Secret Story

ARTIST/GRUPP: Petter Larsson

GENRE: Vocal?

LÅTLÄNGD: 0:57

KOMPOSITÖR: Petter Larsson

PRODUCENT: Petter Larsson

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,32mb

STATUS: Skiss

Har länge velat pröva på att göra en låt endast bestående av den männskliga rösten.

Och nu har jag äntligen tagit tag i det. Som sagt var är det första gången jag gör något liknande.

Och låten är inte färdig, utan ska givetvis byggas vidare på. Men jag tänkte dela med mig och eventuellt få

era synpunkter på vad som är bra dåligt och sånt jag bör tänka på i framtiden.

Något jag lärt mig är att det är sjukt svårt att försöka immitera slagverk.

Låten finns även att beskåda på http://www.myspace.com/PetterL

Petter_Larsson___Secret_Story.mp3

Redigerat av Fourplay
Annons
Postat

Låter inte som ditt första försök 😎 men imponerande hur rikligt det kan låta. När man sitter och arrangerar med olika synthljud tar det väldig tid att pova sej fram, det kanske man slipper här? Eller har du provat många munljudsvarianter när du spelat in? Hur som helst, jag tycker det låter riktigt bra! 🙂

Fourplay (oregistrerad)
Postat

När jag försökte immitera trummor så fick jag prova mig fram rätt ordentligt.

Skulle nog behöva öva på det mer för att få det att låta bättre. Problemet jag upplever är att komma ihåg hur man lät då man gjorde det. Att sjunga är på ett helt annat sätt, det sitter som en närmare eller vad man ska säga. Det är lättare att hitta rätt där.

Fourplay (oregistrerad)
Postat
Du sjunger bra 

Det önskar jag att jag också gjorde

Åhå, tack så mycket.

Nog gör du säkert det, om inte så är det bara att skita i det.

Sen kan du vara bra på något annat istället :rolleyes:

Postat

Rolig röstlåt!! Gjorde nån sån för länge sedan, som tyvärr aldrig blev klar, har den nog på nått kassettband nånstans! Din blev klar och bra!! Kanske dags att starta Unreal Group?

Kör hårt, gör fler!!

Fourplay (oregistrerad)
Postat
Rolig röstlåt!! Gjorde nån sån för länge sedan, som tyvärr aldrig blev klar, har den nog på nått kassettband nånstans! Din blev klar och bra!! Kanske dags att starta Unreal Group?

Kör hårt, gör fler!!

Hehe, tja jag skulle gärna starta en Unreal Group dessvärre har jag nog inte så många bekanta som skulle vilja vara med. Eller ja visst som med allt annat de vill vara med i början men de vill inte lägga ned någon tid på det överhuvudtaget.

Jag ska helt klart försöka göra mer, men jag tycker själv att det saknas något skulle vara intressantare att lyssna på om det fanns fler röster det hade blivit bättre klanger också.

Postat

Det här var riktigt bra, gärna mer sådant Fourplay! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.