Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag får inte upp rebirth i cubase via rewire.

jag ser start menyn för rebirth, men när progrmet ska ladda färdigt, stångs det ner istället?

e de nån inställning sm jag missat??

snälla hjälp

Annons
Postat
jag får inte upp rebirth i cubase via rewire.

jag ser start menyn för rebirth, men när progrmet ska ladda färdigt, stångs det ner istället?

e de nån inställning sm jag missat??

snälla hjälp

Har Rebirth rewire överhuvudtaget?

Postat

1 flytta frågan till Cubase avdelningen så kanske du får lättare svar.

2 skriv alltid programversion, operativ system så är det ännu lättare att svara.

3 Läs här under Support

Postat

JA, ReBirth har ReWire!!!

Å jag tyckte att detta passade sig här efter som det inte är cubase jag har problem med, utan ReBirth. Hade jag postat det där hade jag fått höra det inte hade hört hemma där me!

Postat

hmm, tror de e version 2.0

ska kola upp de där me uppdateringen... tackar.

men kan de va nå annat fel?

Men vist e de så att jag ska kunna jobba i rebirth via rewire?

Postat

Ja du ska kunna koppla rebirth och cubase via rewire, det var tydligen nåt fel med 2.0 eller nåt så rebirth bara stängdes, funkar fin fint med 2.0.1 🙂

Uppdatera och du är redo för lite 303 tweaking 😆

Postat

Jag får nu upp ReBirth å ljud kommer ut i Cubase, men när jag startar upp ReBirth får jag detta felmedelande "Failed opening MIDI input. No MIDI will be available. Please select another MIDI Port or re-check your MIDI interface installation."

Jag har ingen aning om sånt... snälla hjälp mig.

Jag använder mej av Cubase Sx3, SoundBlaster Extigy(snälla jiddra inte om de, den var gratis), M-Audio Keystation49(via USB).

Alla tips om inställningar vore tacksamt!

ronny.Qvist

Postat

Har för mig att Cubase tar över midi input, så det är inget att bry sig om 😛

Postat

Det e det ju...!

Jag kan inte programera ReBirth via MIDI i Cubase!

Å hade Cubase fixat det själv hade jag väl inte fått ett felmedelande?!

Men jag tror jag har kommit på nått,. Jag gjorde en sökning bland datorns alla filer å fann 1 i mappen WINDOWS å 1 i mappen WINDOWS<system32. (ReWire.dll) hette de.

Å inte ReWire2.dll

hur uppdaterar jag till Rewire2?? kan jag ladda ner den filen nånstans?

Postat
Jag gjorde en sökning bland datorns alla filer å fann 1 i mappen WINDOWS å 1 i mappen WINDOWS<system32. (ReWire.dll) hette de.

Å inte ReWire2.dll

De ska heta Rewire.dll. Han menade ReBirth 2.0, inte Rewire 2.0 vilket inte finns.

Ladda hem den senaste versionen av Rewire.dll från Propellerhead.

Postat

det finns vist ReWire2!

men när han snackade om 2.0 å 2.01 så var de rebirth, ja.

jag har kollat på prophellerhead's hemsida ang ReWire... laddade ner ReWire 1.7 å ska installera den strax

....

Postat
det finns vist ReWire2!

Nej, den 11 oktober 2006 svarar jag att Rewire inte nått 2.0 än.

ReBirth (där det blev en version 2) och ReWire är skilda saker.

Du tänker kanske på nån annan standard typ VST 2.0.

Postat

Jag kollade på Propellerheads hemsida å fann detta...!

Faaan oxå... kan inte ladda upp bilder!

gå till Propellerheads sida å sök upp "ReWire Products". Du kommer få en lista över olika DAW's å vilken version av ReWire programet använder sig av.

Så det finns vist ReWire2 (enligt Propellerheads)

Postat

Läste att rebirth hade rewire1 så det kanske är på detta viset,obs!, bara en idé :rolleyes: :

Rebirth 2.0 hade rewire1 och rebirth2.0.1 hade rewire2 ? 😱

Kanske därför Cubase "inte gillade" rebirth för cubase har rewire2? 😄

Har du laddat rebirth2.0.1 och fått igång rebirth nu?

Det skumma är att jag ser bara att rewire 1.7 finns att ladda hem så rewire2 måste följa med programmen som har rewire2 då 🙂

Postat (redigerat)

Well, I stand corrected. Rewire1 var det första protokollet för överföring av enbart audio, och Rewire2 används för att skicka både midi och audio.

Men det där är så stenålder. Jag vet nog ingen som refererar det som "ReWire 2.0". Alla ReWire-prylar sedan många år handskas med både midi och audio. :rolleyes:

Nuförtiden är det faktiskt versionsnumret av ReWire.dll som anges och räknas som version. Proppellerheads anger själva ReWire-uppdateringar efter dll-filens versionsnummer. och likaså är det det som jag själv räknar och tänkte på.

Med Reason 3 följde 1.5.2.89 av ReWire.dll, och nu är 1.7 senaste version. ReWire.dll har således aldrig nått versionsnummer 2.0.

Vad gäller ditt letande efter ReWire2.dll, så än en gång - sluta leta. De ska heta ReWire.dll 😱

Redigerat av Linus
Postat

tackar...

åså undrade jag följande;

MIDI Yoke, e det för detta ändamål?

Postat (redigerat)

Midi Yoke, samt Hubi's Loopback device, är drivrutiner som fungerar som virtuella loopback-kablar.

Du kan skicka midi från Cubase till Midi Yoke:s input, och sen låta Midi Yoke:s output gå till ReBirth. 😎

Omständigt, men det kan vara din lösning, ja.

Vad är det i ReBirth du vill midistyra? Kan du inte bara ignorera midi i ReBirth och inte välja nån drivrutin alls? Programmera patterns i ReBirth separat och resterande midispår i Cubase sequencer separat. 🙂

Redigerat av Linus
Postat

det är både tr-909 & 808'an som jag vill styra via MIDI...

skiter i 303'an, bra trummor...

Postat

Bara en undrande fråga 🙂

Varför använder du inte vanliga 808 & 909 samplingar, finns många sånna på nätet? 🙂

Blir mindre belastning på cpu oxå 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.