newbie Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Har följande setting: Dator: AMD 3,2 1gig minne M-Audio Pre-Usb audio interface USB midi interface Undrar om det finns något bra inspelningsprogram med mjukvarusynth(ar) helst generalmidi med bra ljud. Är för slö för att skruva fram ljud 😳 /Newbie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Alltså innan någon annan kommer och är otrevlig och skrämmer bort dig innan du börjat; med all säkerhet finns svaren på dina frågor redan i äldre trådar. Använd sökfunktionen eller ännu bättre sök på google.com med tillägget "site:studio.se" så får du ett bättre sökresultat. Lycka till. (Ja, folk tenderar att bli trötta på att svara på samma sak om och om igen... om du inte är av kvinnligt kön dvs 🙂). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
newbie Postat 6 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2006 Har sneglat på lite program men de flesta är alldeles för plottriga 70 knoppar att vrida på samt femtioelva funktioner som man aldrig kommer att använda. Vill hitta något enkelt och simpelt men med hyfsad prestanda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Svara på vad du ska spela in, och hur du vill jobba så kan du nog få ett par exempel på programvara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
newbie Postat 7 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2006 (redigerat) Tanke är väl att spela in midi runt 8 spår samt kunna lägga på sång och gitarr i audio Senast jag höll på med sånt var DX7 den ultimata synthen... Då använde jag trummaskinen (TR-505) som bassequenser samt spela in på en 4 spårig porta Redigerat 7 oktober 2006 av newbie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 oktober 2006 Dela Postat 7 oktober 2006 Cubase 3, de enklare versionerna klarar allt du vill, dock kan det finnas en begränsning på antal vst instuments om jag inte missminner mig. Kolla upp det, dock kan vara lite plottrigt tills du lär dig. Tror att alla program är lite flummiga och komplicerade till en början. Men de innehåller inte så många synthar, utan det får du köpa separat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.