spaceman Postat 16 juli 2004 Postat 16 juli 2004 Ikväll är det hårdrocks orgie på tv1 som rullar på hela natten mot lördag. Snacka om att man kommer att vara trött hela dagen efter. Man får nog banda en del, och sova någon timma då och då särskilt ifall det blir en del bärs att skölja ner det med.... 😛 21:05 Deep Purple: Machine Head 22.05 Metallica - live from London 22.45 Heavy Metal Parking Lot 23.15 Bröderna Hårdrock 23.25 Iron Maiden: Rock in Rio 00.30 Hårdrockens historia 01.20 AC/DC, No Bull 02.25 Judas Priest - live in Memphis 03.15 Comic Strip: More Bad News on Tour 04.10 Alice Cooper - Welcome to my nightmare 04.55 Decline of Western Civilization 2: The Metal Years 06.30 Motörhead - live at Brixton 07.35 Thin Lizzy 08.10 The Darkness - live in London
Lundin Postat 20 juli 2004 Postat 20 juli 2004 SHIT!!!!!!!!!!!!!! JAG HAR MISSAT...finns det någon som säljer cyankalium... 😄
Stinkey (oregistrerad) Postat 20 juli 2004 Postat 20 juli 2004 Kommer säkert i repris någon söndageftermiddag när det regnar i Stockholm 😄
spaceman Postat 20 juli 2004 Trådstartare Postat 20 juli 2004 Kommer säkert i repris någon söndageftermiddag när det regnar i Stockholm 😄 Är en eftermiddag tretton timmar? 😄 Darkness konserten var grymt bra...Och Thin Lizzy. 😄 Pallade sitta uppe till halv två, sedan fick videon ta över, zzzz upp fyra timmar senare och in med ett nytt videoband...zzzz Hann spela in hela rasket på 4 band.. 😄
brojd Postat 21 juli 2004 Postat 21 juli 2004 Måste dock säga att Metallicas gig var bland det sämsta jag sett... (Känns tungt att se barndomsidolerna sjunka så djupt.. Först St: Anger och sedan det här... Uselt ljud, uselt spelat, uselt sjunget....suck...) 😄
Rix Postat 21 juli 2004 Postat 21 juli 2004 Måste dock säga att Metallicas gig var bland det sämsta jag sett... Håller helt med dig! De måste ha varit nyktra eller nåt..
spaceman Postat 21 juli 2004 Trådstartare Postat 21 juli 2004 Måste dock säga att Metallicas gig var bland det sämsta jag sett...(Känns tungt att se barndomsidolerna sjunka så djupt.. Först St: Anger och sedan det här... Uselt ljud, uselt spelat, uselt sjunget....suck...) 🙂 Den enda tycker jag som höll måttet i Metallica gigget var trummisen, annars håller jag med att det inte var någon höjdare.
StarCruiser Postat 21 juli 2004 Postat 21 juli 2004 (redigerat) Hej, nu har jag kollat på det mesta. Med risk för att bli "flammad" så är min högst personliga uppfattning: Deep Purple - förb*nnat bra, framför allt att lyssna på råmaterial och beskrivning av hur inspelningen gick till. Verkade vara ett avsnitt ur någon serie - köp in resten, SVT! Metallica - lät sk*t, utom Lars Ulrichs trummor som alltid låter bra. Men gitarrerna och basen grötade och sången snustorr. Maiden - här måste jag erkänna att jag somnade (jag och en polare hade sänkt ett antal pilsner också, så det är inte enbart Steve Harris fel ;-) Bruce Dickinsson sjunger som vanligt bra, men jag har tröttnat lite på Maidens koncept med ständiga tonarts- och tempo-byten. AC/DC - nattens höjdare#1! Jag kan aldrig bli trött på Angus & co, och de hade en rolig show. Jag missade dock att spela in början så den blev lite kort. Judas Priest - Jag kan inte påstå att jag kan Judas utan och innan, så jag har svårt att göra en bedömning. Men Tipton och "den andre" svänger på i vanligt snyggt manér. Trummisen med världens stelaste handleder bankar på också (hur f*n spelar karln?) Bad News - Kanske inte lika rolig som Spinal Tap, men för alla(?) oss som kommer ihåg "Hemma värst" var det ett kärt återseende. Alice Cooper - Besvikelse #1. Eftersom jag aldrig sett Alice, var jag lite spänd på hans "nightmare". Men efter 2:a låten där 6 dansare kommer utklädda till velourspindlar, så spolade jag... Hade inget med musik att göra, karln skulle varit med i Rocky Horror show istället. Decline... - Nattens höjdare#2! När jag ser detta förstår jag helt plötsligt varför hårdrocken övergavs... Visserligen inspelad i LA där alla avarter säkerligen finns kontinuerligt, men att se gitarristen i WASP sitta i poolen med morsan bredvid... Hillarious! Motörhead - Har jag faktiskt inte kollat på ännu. Lizzy - Besvikelse#2. Det står att det ska vara liveklipp, men det är videos/playback förutom Thunder& Lightning (som låter sk*t...) Synd, för Lizzy var grymma Live. The Darkness - Tja, vad ska man säga? Å ena sidan kul att 80-tals hårdrocken får en revival, men jag tyckte de spelade lite halvtaskigt. Lite nonchalant och slarvigt. Men det mesta from the good old days finns där och f*n vet om inte Justin Hawkins har köpt Freddy Mercurys hela garderob. Det var mina 2 öre. /M Redigerat 21 juli 2004 av StarCruiser
hammagrella Postat 21 juli 2004 Postat 21 juli 2004 Snyggt referat Starcruiser, du borde skriva för nån blaska. Känns nästan som om man var med själv hela vägen där, tack! 🙂
brojd Postat 22 juli 2004 Postat 22 juli 2004 Deep Purple - Machine Head repotaget hör till serien "Classic Albums" och finns utgiven på DVD... Andra album som finns är: Judas Priest - British Steel Meatloaf - Bat out of Hell Jimi Hendrix - Electric Ladyland U2 - The Joshua Tree The Who - Who's Next Pink Floyd - Dark side of the Moon Bob Marley & The Wailers - Catch a Fire The Grateful Dead - Anthem to Beauty Metallica - The Black Album Iron Maiden - The Number of the Beast (Det finns naturligtvis fler... men jag orkar inte skriva mer nu...) 😉
robotapan Postat 22 juli 2004 Postat 22 juli 2004 Deep Purple - Machine Head repotaget hör till serien "Classic Albums" och finns utgiven på DVD... Andra album som finns är: Judas Priest - British Steel Meatloaf - Bat out of Hell Jimi Hendrix - Electric Ladyland U2 - The Joshua Tree The Who - Who's Next Pink Floyd - Dark side of the Moon Bob Marley & The Wailers - Catch a Fire The Grateful Dead - Anthem to Beauty Metallica - The Black Album Iron Maiden - The Number of the Beast (Det finns naturligtvis fler... men jag orkar inte skriva mer nu...) 😳 Dräggel...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.