Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur är det med att lägga in Photoshop på musikdatorn? Finns det risk för att drivrutiner krockar eller andra problem? Eller kan dom köras effektivt på samma dator?

Annons
Postat

Ja, det fungerar alldeles utmärkt.

Vet med mig 200-300 datorer som kör Grafik & DTP och Musikproduktion på samma maskiner utan minsta skavank.

Postat

Har funkat problemfritt för mig också...

Postat

precis som med vilka andra program som helst, så handlar det inte om hur många program du har installerat, utan hur många tjänster som körs.

om du har en bakgrundstjänst som körs, med exempelvis automatiska uppdateringar så kan det inverka på systemets stabilitet, men så länge du håller sådana processer avstängda så spelar det ingen roll om du har 10 photoshop installerat på hårddisken.

Postat

Ja, det är helt ok. Men öppna "Msconfig" och ta bort allt som her nått med photoshop att göra, bara för att vara säker på att inte massa skit körs i bakgrunden. Photoshop cs har en tendens att vilja lägga in det 😏 . =)

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Ja, det är helt ok. Men öppna "Msconfig" och ta bort allt som her nått med photoshop att göra, bara för att vara säker på att inte massa skit körs i bakgrunden. Photoshop cs har en tendens att vilja lägga in det 😏 . =)

Har du koll på vilka processer i enhetshanteraren som är absolut nödvändiga? Eller en sida där man kan lfå svar?

Postat (redigerat)
Ja, det är helt ok. Men öppna "Msconfig" och ta bort allt som her nått med photoshop att göra, bara för att vara säker på att inte massa skit körs i bakgrunden. Photoshop cs har en tendens att vilja lägga in det  😏 . =)

Har du koll på vilka processer i enhetshanteraren som är absolut nödvändiga? Eller en sida där man kan lfå svar?

För photshop?

Inte så många, det mesta som följer med photoshop cs är totalt onödiga grejjor. Myckt program som ligger runt om cs =). Har själv stängt av allt som har med photoshopc s att höra och det funkar perfa för mig! 😳

Edit: Vad menar du med "enhetshanteraren"?

1. Högerklicka på datorn >> Enhetshanteraren

2. Start >> Kör >> Msconfig

3. CTRL + ALT + DEL

Bara så att vi snackar om samma saker =)

Redigerat av Nexustwins
Postat
precis som med vilka andra program som helst, så handlar det inte om hur många program du har installerat, utan hur många tjänster som körs.

om du har en bakgrundstjänst som körs, med exempelvis automatiska uppdateringar så kan det inverka på systemets stabilitet, men så länge du håller sådana processer avstängda så spelar det ingen roll om du har 10 photoshop installerat på hårddisken.

Det där är ju inte helt sant... man kan få ett uppkluttrat register eller gemensamma systemfiler som gör att dessa plockas bort när du avinstallerar ett program osv. Det finns många tänkbara problem med Windows. 😏

Postat

Det där är ju inte helt sant... man kan få ett uppkluttrat register eller gemensamma systemfiler som gör att dessa plockas bort när du avinstallerar ett program osv. Det finns många tänkbara problem med Windows. 🙂

varför anser du att ett "uppkluttrat" (bra ord hellpig) register skulle ge problem med att köra musikprogram? avinstallationer är en annan femma, och naturligtvis ska man inte slänga filer och radera registerposter utan att vara säker på att de inte används.

jag utgår ifrån min erfarenhet, där jag på min dator förutom cubase installerat bl.a. photoshop, .net framework, visual studio, sql-server, office (samtliga är demoversioner förståss...) , olika webbrowsers etc. och har inte några som helst problem med stabilitet så länge jag inte tillåter att olika bakgrundsprocesser går i onödan.

däremot har jag haft lite problem om jag kört cubase på samma hårddisk som audiofiler (har gett hårdvarulåsningar).

Postat
Det där är ju inte helt sant... man kan få ett uppkluttrat register eller gemensamma systemfiler som gör att dessa plockas bort när du avinstallerar ett program osv. Det finns många tänkbara problem med Windows. 🙂

Precis, det jag var rädd för. Och att saker ersätta åt höger och vänster...

Att man kan lägga in hur mycket som helst är jag fullt medveten om. Men jag ska testa att ta bort allt som nämndes ovan!

Postat

Jag vet vad du gör! Start >> kör >> regedit

Ta sedan bort allt som finns i den lilla rutan som poppar upp. 😄 (Väldigt sarkastisk [Gör det inte alltså!]).

Nä men, inget kan vara helt riskfritt. Om det är stora erfarna företag som har gjort programmen borde det inte vara några problem. Viss är Microsoft ett sådant företag men vi ta dem som "ett undantag".

Om du inte vill ha massa "register skit" så finns det många gratis program som tar bort sådana =).

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
För photshop?

Nej, för en nyfödd xp-installation. Vad är nödvändigt?

+ menade aktivitetshanteraren och inte enhetshanteraren.

Postat (redigerat)
varför anser du att ett "uppkluttrat" (bra ord hellpig) register skulle ge problem med att köra musikprogram?

Antagligen för att ett uppkluttrat register kan ge diverse problem, t ex som att Windows inte alls startar eller blir långsammare och det påverkar ju musikprogrammet du kör. Det är kanske lite långsökt men det absolut inte omöjligt.

Dessutom finns elaka program som delar systemfiler med Windows. Elakt eftersom dessa plockas bort vid en installation. Givetvis får man en fråga men varför i hela världen ser man till så att en avinstallationsprocess överhuvudtaget ens tittar på systemfiler som var på plats innan programmet installerades? Det övergår mitt förstånd och hände mig för bara tre veckor sedan eller så...

Edit:

Uppkluttrat, ja. Jag hartagit © & patent på detta ord så när någon använder får jag pengar.

🙂

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.