Muncken87 (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Tjena jag undrar om jag ska köpa tex en Extern Kompressor eller eq hur ska jag då koppla det för att få det att funka Cubase? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Använder du SX, SE, LE eller SL? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Och har du ut/ingångar som inte används? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muncken87 (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Jag använder cubase SX Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muncken87 (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Jag tänkte köpa en extern kompressor men sen vet jag inte hur jag skulle koppla in den ska den genom mixern eller o hur får jag den att funka om jag vill använda den på en låt man har gjort i cubase SX Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Varför extern? Du ska upp i en del pengar för att det ska vara någon mening att ha sådana burkar externt - och i många lägen är plugin-effekter bättre än eller likvärdiga med betydligt dyrare burkar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Varför extern? För att man mår bra när saker utanför datorn blinkar 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Tjena jag undrar om jag ska köpa tex en Extern Kompressor eller eq hur ska jag då koppla det för att få det att funka Cubase? routa signalen via någon ut-/ingång på ditt ljudkort. (om du nödvändigtvis ska använda en extern effekt för komprimering) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Varför extern? För att man mår bra när saker utanför datorn blinkar 😉 Tänkte inte på det... 😉😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.