Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

En fråga. Om jag avslutar låt oss säga 10 st processer i windows för att frigöra mer ram. Kan själva programmen fortfarande "störa" Logic även fast om dom inte är igång?

Nu har jag problem med att datorn sackar ner sig och logic klarar inte av att spela upp midi och audio samtidigt. samt att ljudkortet inte vill samarbeta som för. Jag har visserligen ganska mycket program på datorn förutom Logic men behöver dom till studier och liknande. Hur funkar det egentligen?

Annons
Postat

Avsluta processer är farligt om man inte vet vad som gör vad.

En enkel tweak som alla XP användare som pysslar med musik måste göra är att justera för bästa prestanda. Kontrollpanelen -> System->välj fliken "Avancerat" ->Prestandaalternativ -> "optimera prestanda för " -> Bakgrundstjänster.

Om du vill tweaka mer : http://www.tweakxp.com/performance_tweaks.aspx

Kolla eventuellt din startmapp och bocka av de program du inte behöver ladda.

Detta decimerar antalet tjänster. Du kan starta programmen ändå som vanligt genom dina genvägar på skrivbordet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.