blom Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Beneath the glow ARTIST/GRUPP: Blom GENRE: Pop LÅTLÄNGD: 4 1/2 min KOMPOSITÖR: Markus Blom PRODUCENT: Markus Blom EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5 megabyte STATUS: Färdig demo Tror att det är en färdig demo 😄 Vill inte lägga ner för mycket tid på det tekniska, roligare att vara kreativ med nya melodier! Har spelat in sång och gitarr hemma i vardagsrummet framför datorn. Resten är pålagt med diverse VST-instrument. Använder Cubase. I framtiden kan jag se mig själv både ge ut material på egen hand, men också skriva låtar till andra. Är öppen för ev samarbeten! Bor i Göteborg. All slags feedback uppskattas! Såga eller rosa allt från mix till låten i sig själv... blom___beneath_the_glow.mp3 Redigerat 5 oktober 2006 av blom
Fidden Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Oj, här blir man totalt överöst med action. Händer saker hela tiden, och man kan knappt urskilja låten. Några av sakerna är gudomligt snygga, men sen kastas man in i något annat parti och jag blir allvarligt talat bara förvirrad. Jag efterlyser mer struktur. Och något sänkt nivå på sången.
barsko (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Lite som något gammalt av Simon & Garfunkel. Jag tyckte det var skitskönt. Det här i en proffsstudio.
Jon Rinneby Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 (redigerat) Lite som något gammalt av Simon & Garfunkel. Jag tyckte det var skitskönt. Det här i en proffsstudio. Skriver as jag lyssnar... * Bra ljud, tycker dock det är lite rörig ljudbild. Det händer lite för mycket enligt mitt tycke, mer struktur är önskvärt, även om uppbyggnaden är klassisk. Kräver nog lite fler genomlyssningar för att den ska fastna. Som det är nu kommer jag minnas låten för allt "klydd" och inte för det vackra den faktiskt kan vara... Därmed inte sagt att detta är dåligt, inte alls, det e snyggt producerat och intressant, det finns helt klart potensial. Men lite enklare framförande kan nog vara på sin plats Tack för ordet. Snyggt jobbat Redigerat 7 oktober 2006 av Yllet
equality Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Det här var väldigt gott att lyssna till. Det som impar mest är sången. Snygg röst och dubbeltrackningen låter helt rätt tycker jag. Fina ord. Jag gillar det till synes strukturlösa, man undrar vad som finns runt hörnet. Den lugna sångmelodin och rösten binder tryggt ihop det ändå. Fastän konventionella harmonier låter det originellt men känns trots allt liite överarrangerat. Måste du ha så många olika instrument? Byta elguran mot samma akustiska som du kompar med? Trummorna, behövs dom? Får Byrds-vibbar och det trollbinder mig en stund. Be maxmaxmax lyssna till detta!
blom Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 Tack för lysande inspiration 😄 Kul att folk gillar det jag gör och jag tar givetvis åt mig av alla kommentarer. Jag vill göra musik som framförallt är skön och intressant för lyssnaren... Har definitivt för många instrument i låten, det är som vanligt ganska svårt att ta bort något man lagt ner tid på 😳 Fler låtar kommer...
Jon Rinneby Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Kill your darlings: spelar ingen roll hur bra instrumenten låter var för sig, det e helheten som avgör...
equality Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Tycker fler borde lyssna till detta vackra! 😄😄
allansson Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Wow! Det här gillar jag. Lite stökigt, men jag tycker det passar. Väldigt skön röst. Någon sa nåt om Simon & Garfunkel och det är verkligen "right on the money".
Wernborg Postat 12 oktober 2006 Postat 12 oktober 2006 (redigerat) Hej. Härlig låt med mycket bra sång tycker jag. Däremot så gillar jag arrangemanget sådär.... Bort med mycket av det, och framför allt trummorna borde tonas ner både volymmässigt och arr.mässigt. Nån tyckte att sången skulle ner, jag tycker tvärtom. Lyft fram ännu mer, gärna helt torr, det tål den. Tack för ordet / Steffo Redigerat 12 oktober 2006 av Wernborg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.