audible Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Entry Exit ARTIST/GRUPP: Audible GENRE: House LÅTLÄNGD: 3:27 KOMPOSITÖR: Audible PRODUCENT: Audible INSPELNINGSÅR: 06 FORMAT: mp3 STORLEK: 7.91 MB STATUS: Skiss Your browser does not support the HTML5 audio tag !!!!!!! Sången är temporär.. samma med inspelningen. Det är bara för att min sångerska skall fatta hur melodin går. 😎 Redigerat 6 oktober 2006 av audible
audible Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Postat 5 oktober 2006 (redigerat) Hejsan svejsan, bumpellibump! 🥰 edit Hm.. det verkar som om min FTP har gått ner.. :S Redigerat 5 oktober 2006 av audible
audible Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Postat 5 oktober 2006 Suck.. vad misslyckat. Första gången min ftp är nere.. Jaja, håller på att lägga upp den på en annan nu.
audible Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Postat 5 oktober 2006 Nu fungerar det som det skall i alla fall.. vore trevligt med kritik nu. 🙂
Reason Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 ja gillar inte sången som man inte hör ett ord av + att den stökar till ljudbilden när den går på. Lite dåligt flow... jobba på mixen
audible Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Postat 5 oktober 2006 Bara så att ni vet - jag uppdaterar samma länk hela tiden.. så vissa kommentarer kan vara utdaterade, så att säga. 😳
audible Postat 7 oktober 2006 Trådstartare Postat 7 oktober 2006 Har dock råkat loopa ett delay i slutet.. fixar till det.
Demomannen Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Nja... Om det verkligen är clubhouse (idag betyder etiketten storsäljande småkorkad mainstream dansmusik som platsar på Absolute-samlingar, ungefär) du vill göra så saknas det en hel den shine och hi-fi-kvalitet. Arret i sig funkar, kanske också själva melodin - om framförd av tjejsmurf a la Cher. Nej autotune-rösten är inte död i denna typ av musik. Däremot är mixen, produktion och ljuden amatörmässiga. Största problemet ligger i trumpaktet. Din kick har ingen riktig botten, snare/clap hörs inte (=all tyngd ligger på ettorna... det blir styltigt som när svenskar klappar i takt ungefär) hihatsen ligger och skaver osnyggt i onda diskanten (1800-2000 Hz samt 4-5 kHz), syntarna är plågsamt monofoniskt centrerade och basen alldeles för light. Förslagsvis skaffar du dig en bättre kicksampling eller testa multbandskomprimera denna. Hihatsen lägger du utanför kompressorpaketet och behandlar med eq - svep tills du hittar det tonala, filtrera bort! För att mixa stort och brett krävs massor av övning och kunskap. Vill man göra det lättare för sig skaffar man sig bättre grejer - detta låter nästan som Reason eller en tidig 90-tals hemmarigg.
audible Postat 8 oktober 2006 Trådstartare Postat 8 oktober 2006 Tackar.. skall tänka på allt du har sagt.. Är dock lite skadad av electro-genren.. därav alla lo-fi-ljud. 😄 Idén började som en minimalistic-låt och sedan blev det såhär.. lite av en blandning med andra ord.. Och i electrolåtar brukar trumkompet medvetet vara ganska stelt.. 🙂 Men givetvis.. skall det klassas som club house så får jag faktiskt dumpa dessa ljuden.. Tack igen i alla fall. 😲
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.