Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Entry Exit

ARTIST/GRUPP: Audible

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 3:27

KOMPOSITÖR: Audible

PRODUCENT: Audible

INSPELNINGSÅR: 06

FORMAT: mp3

STORLEK: 7.91 MB

STATUS: Skiss

!!!!!!!

Sången är temporär.. samma med inspelningen. Det är bara för att min sångerska skall fatta hur melodin går. 😎

Redigerat av audible
Annons
Postat (redigerat)

Hejsan svejsan, bumpellibump! 🥰

edit

Hm.. det verkar som om min FTP har gått ner.. :S

Redigerat av audible
Postat

ja gillar inte sången som man inte hör ett ord av + att den stökar till ljudbilden när den går på. Lite dåligt flow... jobba på mixen

Postat

Bara så att ni vet - jag uppdaterar samma länk hela tiden.. så vissa kommentarer kan vara utdaterade, så att säga. 😳

Cleff (oregistrerad)
Postat

Länken funkar inte.... 😕

Postat

Nja...

Om det verkligen är clubhouse (idag betyder etiketten storsäljande småkorkad mainstream dansmusik som platsar på Absolute-samlingar, ungefär) du vill göra så saknas det en hel den shine och hi-fi-kvalitet.

Arret i sig funkar, kanske också själva melodin - om framförd av tjejsmurf a la Cher. Nej autotune-rösten är inte död i denna typ av musik.

Däremot är mixen, produktion och ljuden amatörmässiga. Största problemet ligger i trumpaktet. Din kick har ingen riktig botten, snare/clap hörs inte (=all tyngd ligger på ettorna... det blir styltigt som när svenskar klappar i takt ungefär) hihatsen ligger och skaver osnyggt i onda diskanten (1800-2000 Hz samt 4-5 kHz), syntarna är plågsamt monofoniskt centrerade och basen alldeles för light.

Förslagsvis skaffar du dig en bättre kicksampling eller testa multbandskomprimera denna. Hihatsen lägger du utanför kompressorpaketet och behandlar med eq - svep tills du hittar det tonala, filtrera bort!

För att mixa stort och brett krävs massor av övning och kunskap. Vill man göra det lättare för sig skaffar man sig bättre grejer - detta låter nästan som Reason eller en tidig 90-tals hemmarigg.

Postat

Tackar.. skall tänka på allt du har sagt.. Är dock lite skadad av electro-genren.. därav alla lo-fi-ljud. 😄 Idén började som en minimalistic-låt och sedan blev det såhär.. lite av en blandning med andra ord.. Och i electrolåtar brukar trumkompet medvetet vara ganska stelt.. 🙂 Men givetvis.. skall det klassas som club house så får jag faktiskt dumpa dessa ljuden.. Tack igen i alla fall. 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.