funky monk Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Hej Har ni nån erfarenhet med att koppla en bas till sæg en gt-8 eller podxt? funderar næmligen på att køpa en podxt bass och undrar om jag inte kan klara mig lika bra med min podxt och gt-8. Vill helst låta bli o køpa "bass expansion pack". * Ær det någon reell skillnad på effekterna før en bas och gitarr? (tænker fræmst på reverb, delay, chorous, flanger, wah, dist) * Kan en gitarrpod hantera bassignalen (utan att samtidigt ta skada)? * Vad ær skillnaden mellan en gt-8 och en gt-6b eller podxt och podxt bass? ær det "bara" førstærkarsimulatorerna? tacksam før alla svar och funderingar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2006 (redigerat) mailade line6 och fick veta allt idag. Det hade ändå varit kul med era erfarenheter Redigerat 5 oktober 2006 av funky monk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Otto Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Jag kör både gura o bas via min podxt, tycker det funkar bra! Här har du lite amatörrock du kan lyssna på, har inte rattat så mycket på ljuden utan kör mest presets eller ljud jag tankat ner via nätet http://hem.passagen.se/wihoo/ Cubase + ezdrummer, gura o bas in via podxt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 jag kör nästan enbart bas genom stämapparaten på min boss gt3a, och får riktigt bra ljud!! rent o det, sen en eq i pro tools där jag höjer vid 80hz... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Varför vill du inte köpa bass modulen för PodXT'en? Den är ju till stor del samma sak som Bas-poden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 6 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2006 Varför vill du inte köpa bass modulen för PodXT'en? Den är ju till stor del samma sak som Bas-poden... Det ska jag nog göra trots allt. Efter att ha pratat med supporten fick jag veta att bas paketet innehåller samma mikrofoner, förstärkare och kabinetter som finns på bas poden. Effekterna är exakt samma på bägge. Det som är intressant är det faktum att man inte kan uppgradera med gitarrljud om man har en baspod... smart marknadsföring 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 6 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2006 Jag kör både gura o bas via min podxt, tycker det funkar bra! Här har du lite amatörrock du kan lyssna på, har inte rattat så mycket på ljuden utan kör mest presets eller ljud jag tankat ner via nätet http://hem.passagen.se/wihoo/ Cubase + ezdrummer, gura o bas in via podxt Helt ok basljud. Tror att det duger alldeles utmärkt såvida man inte är ute efter en helt speciell bas amp (har ändå inte nån vidare koll på dem) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 6 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2006 jag kör nästan enbart bas genom stämapparaten på min boss gt3a tack för tipset, ska testa det på min gt-8 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jogu Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Otto. Vad har du för inställningar på din Pod XT när du kör bas? /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Otto Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Jazz Clean för gura kör jag mest med sen rattar jag lite med eq på basen 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Bara så du vet det så tror jag inte att effekterna är exakt samma. Det finns en tråd på Line 6s officiella podforum som heter något i stil med 'what you don't get in the bass expansion for the Podxt'. Har länkat till den en gång förut här på Studio men orkar tyvärr inte leta upp tråden. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 6 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2006 (redigerat) Bara så du vet det så tror jag inte att effekterna är exakt samma. Det finns en tråd på Line 6s officiella podforum som heter något i stil med 'what you don't get in the bass expansion for the Podxt'. Har länkat till den en gång förut här på Studio men orkar tyvärr inte leta upp tråden. 😆 Found it line6 forum tack, precis vad jag behövde 😆 Edit: efter att ha läst igenom det verkar det som om podxt + expansion faktiskt är bättre än bara bodxt. Citat: "What you get with the Bass expansion pack that you don't get with the BODxt: Ability to run guitar heads into the bass cabs or you can run your bass through a guitar rig. stereo effects delay AND reverb at the same time choice of wah pedals Presence control A red bean instead of a black bean. 😆 " Redigerat 6 oktober 2006 av funky monk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.