Desecrated Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Är det någon som har något tips på reverb i rackenhet för instrument. Finns det något märke man skall undvika, Finns det någon helig graal ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Till instrument.. pröva ett fjäderreverb! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Lexicon reverben brukar få fina omdömen. Kolla om du kan hitta ett i din prisklass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 mer kurant: TC M300 mer legend: Yamahas SPX-seria (900 t.ex) mer gitarr: alesis ******verb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Jag ångar på med mitt TC Electronic M300 http://www.tcelectronic.com/M350 Det är mycket användbart till det mesta 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Finns ett Sony-reverb som är ruggigt bra. 17-någonting. Eller om det var en multieffekt med bra reverb i, kommer inte ihåg. Annars gillar jag Rolands lite äldre rack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 det allra bästa som man kan ha i sitt rack är ju rolands space echo(bandeko!!!) dom låter pissebra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2006 Eftersom jag redan gått och tittat på tc electronic så får det tusan bli ett sådant, nu när så många rekommenderar det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Eftersom jag redan gått och tittat på tc electronic så får det tusan bli ett sådant, nu när så många rekommenderar det Lyssna ordentligt också så du inte bara tror oss. 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2006 egghuvud aldrig, jag tror på allting som finns på internet 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 egghuvud aldrig, jag tror på allting som finns på internet 😉 🙂😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 det allra bästa som man kan ha i sitt rack är ju rolands space echo(bandeko!!!)dom låter pissebra! fjäderreverb alltså! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 (redigerat) det allra bästa som man kan ha i sitt rack är ju rolands space echo(bandeko!!!)dom låter pissebra! fjäderreverb alltså! 🙂 space echo är ett bandeko, likaså chorus eko!!! fjäderreverb låter aswell najs! Redigerat 6 oktober 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 det allra bästa som man kan ha i sitt rack är ju rolands space echo(bandeko!!!)dom låter pissebra! fjäderreverb alltså! 😱 space echo är ett bandeko, likaså chorus eko!!! fjäderreverb låter aswell najs! Tror joachime syftade på att dessa även har ett inbyggt fjäderreverb... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 (redigerat) Visserligen inte rackmonterbar men sjukt sweet. ´63 Fender Reverb Definitivt den heligaste graalen vad gäller gitarr-reverb. Redigerat 6 oktober 2006 av Phobos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 (redigerat) Tack Henke! Förresten har du kört demot till Roland Space Echo (UAD)? Isf, vad fick du för intryck? Phobos: Det där reverbet är riktigt trevligt! Samtidigt borde det vara billigare att lyfta ur ett fjäderreverb ur en utskrattad/tokbillig gitarrförstärkare och sätta det i en lagom stor 19" låda. Har man tur kanske man kan få ned det till 1 HE. Edit: kul skrivfel, men jag ändrade ändå... Redigerat 6 oktober 2006 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 TC M350 eller Lexicon MX200? Svårt val dnär om är väldigt lika och kostar exakt samma. En ska köpas, vilken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 det allra bästa som man kan ha i sitt rack är ju rolands space echo(bandeko!!!)dom låter pissebra! fjäderreverb alltså! 🙂 space echo är ett bandeko, likaså chorus eko!!! fjäderreverb låter aswell najs! Tror joachime syftade på att dessa även har ett inbyggt fjäderreverb... 🙂 😆 mkaj!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Omni Postat 7 oktober 2006 Dela Postat 7 oktober 2006 LEXICON Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 7 oktober 2006 Dela Postat 7 oktober 2006 Samtidigt borde det vara billigare att lyfta ur ett fjäderreverb ur en utskrattad/tokbillig gitarrförstärkare och sätta det i en lagom stor 19" låda. Har man tur kanske man kan få ned det till 1 HE. Hepp! Jag har ju faktiskt två utmonterade fjäderenheter, ett med tre långa rackarnas spiraler från en philicorda och ett från en mesa/boogie. Banne mig ett framtida projekt. Vill du vara min yoda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 7 oktober 2006 Dela Postat 7 oktober 2006 Det är ett TC Electronic M6000 du ska ha! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Samtidigt borde det vara billigare att lyfta ur ett fjäderreverb ur en utskrattad/tokbillig gitarrförstärkare och sätta det i en lagom stor 19" låda. Har man tur kanske man kan få ned det till 1 HE. Hepp! Jag har ju faktiskt två utmonterade fjäderenheter, ett med tre långa rackarnas spiraler från en philicorda och ett från en mesa/boogie. Banne mig ett framtida projekt. Vill du vara min yoda? lust o sälja ena till mig?? (fan jag drar på mig för mkt o göra.. 🙁 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Tänkte köpa ett M300 bara för att testa på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Lexicon LXP1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.