Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som ni ser på bilden här delar mitt nya UAD-1kort IRQ med en USBkontrollenhet.

Hur ska jag åtgärda det? Vad-det-nu-heter i XP gör ju att jag inte manuellt kan ändra IRQ. Jag har redan testat att flytta kortet till en annan PCI-plats, och jag har bara två (nedrans moderna moderkort... 🙂). Om det nu går att ändra, vad ska jag ändra till? Ni får ha förståelse för min okunnighet, men jag tycker det ser ut som att allt är upptaget...

IRQ.JPG

Kuriosafråga: Om det nu är USB-kontrollenheten som krockar med mitt UAD-1-kort, har det någon betydelse vilken USB-plats mina USB-enheter sitter i? Jag har bara två USB-enheter, och de är min mus och Steinbergdongeln.

Jag har en annan liten fråga också. Trots att jag avaktiverat allt utom det trådlösa nätverkskortet av moderkortets inbyggda funktioner envisas det här med att komma upp varje gång jag startar datorn. Tidigare hittade den även en "PCI-enhet" varje gång också, som inte gick att installera. Detta trots att jag alltid avinstallerade den efter den misslyckade installationen. Kan det ligga något och "skräpa" någonstans? Hur kan jag ordna det i så fall?

ethernet-styrenhet.JPG

Väldigt tacksam för svar, för det här är ju naturligtvis mycket irriterande 😆

Annons
Postat (redigerat)

Ser ut precis likadant för mig, ljudkort och usb delar irq. Har aldrig haft något problem med det.

edit: eller, jag var visst för snabb. så är det inte alls, mitt ljudkort delar plats med nån slags pci -> usb pryl, och den är nog tämligen inaktiv... så glöm vad jag sa.

Redigerat av Fidden
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Använder du alla USB-portar? Inte? Nähä, nå bra. Då skall du avaktivera alla de USB-portar du inte använder. Avaktiverar du nån du har ikopplad är det bara att koppla den pånytt (du kan kolla om USBen är i använding under nån propertis i device managern).

Men som redan har nämnts: If it fucks with you, fuck back. Otherwise leave it alone.

Postat

Okej, jag kanske var lite oklar.

Det är alltså ett problem 😉

Jag får BSFH och hela köret 🙂

Det händer vad som verkar vara ganska slumpartat, dock alltid när jag arbetar i Cubase. Jag övervägde att det kanske är mitt 1394-ljudkort (MOTU 828mkII) men problemen började ju när jag installerade UAD-1-kortet. Dessutom är det ju ett obestridligt faktum att UAD-1-kortet ser mest problematiskt ut i enhetshanteraren 😆

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Alltså deaktiverar du USB-porten som potentiellt fuckar med dig.

Postat
Använder du alla USB-portar? Inte? Nähä, nå bra. Då skall du avaktivera alla de USB-portar du inte använder. Avaktiverar du nån du har ikopplad är det bara att koppla den pånytt (du kan kolla om USBen är i använding under nån propertis i device managern).

Men som redan har nämnts: If it fucks with you, fuck back. Otherwise leave it alone.

Det är ju en intressant fråga. Jag testade att inaktivera en utav USB-kontrollenheterna som krockade, och det gick smärtfritt. Men när jag gjort det gick inte den andra att inaktivera.

Varför?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.