Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, har precis reggat mej här på forumet. Har länge vart sugen att prova på o göra lite elektronisk musik på min dator.

Programmet jag tänkt mej är reason problemet är att jag ej vet om min dator klarar det.

För tillfället har jag en bärbar acer dator med dessa värden:

amd turion 64*2 tl 50, 1,6ghz, 512kb l2 cache

1gb ddr2

120gb pata hdd

Jag har kollat runt såppas mkt att jag vet att den är alldeles för svag MEN kommer jag kunna köra väldikt basic och prova på lite för att lära mej mera, och ifall att om jag skulle fastna för det sedan uppgradera till en bättre burk eller är det helt kört?

Ifall det går segt och tar tid gör mej inget så länge det funkar någorlunda.

I värsta fall får jag väl skjuta på mina planer tills jag har bättre dator.

Men som sagt det kliar i fingrarna o jag är extremt sugen.

Skulle det va så att det inte finns någon chans kanske det finns andra program eller äldre verisioner, o i så fall vilka.

Tack på förhand! 😐

Annons
Postat

din dator funkar nog galant att köra reason på!! hade min förra acerlaptop o körde reason 3.0 på den, o den var nästan likadan, tror den var lite mindre tom.

de tjag skulle rekommendera är ett nytt ljudkort typ via usbb elr firewire!!!

Postat

Jag förstår inte riktigt heller 😄 , och då är det informationen om din dator jag syftar på. Jag har själv en bärbar Acer som jag köpte i början på sommaren. Det som är viktigt att tänka på är att du har mycket RAM-minne (arbetsminne). Idag kan man nog säga att standard är minst 512 Mb. Om du har stor hårddisk är väl bra, om du samlar på dig en massa skit (tro mig, man fyller den snart, ska du dessutom spela in i sterio tar det mycket plats). Min hårddisk är endast på 60 Gb, men det funkar. Det viktiga som sagt är RAM-minnet.

Själv använder jag mig av CubaseLE och jag har "bara" 512 i RAM och det är OK. Det bästa är att tanka hem något musikprogram och prova och se hur det funkar. Du bör ju kolla upp ljudkortet också. Jag köpte ett externt till min. Och ett par feta studiomonitorer (!). Lycka till och välkommen hit! //Gladys

Postat

Tack för alla svar, jo jag såg att det blev lite rörigt när jag skulle beskriva min dator.

Till er som ej förstod va jag mena kan ja dra det en gång till.

processor 1,6 ghz

ram 1gb ddr2

hårddisk 120 gb ganska slö tror jag.

ajja jag lär ju sätta igång o pilla lite o prova mej fram, hörs förmodligen i dom andra forumen med andra frågor.

en grej till bara... har ni något tips på ljudkort som ni tror skulle passa mej o min dator bra?

tack än en gång

peace! 😳

Postat

Reason är precis som IDF sa ett bra alternativ, grymt bra ljud och ganska resurssnålt!

Postat
Reason är precis som IDF sa ett bra alternativ, grymt bra ljud och ganska resurssnålt!

GANSKA??

eller jo.. lagom!!! det kräver inget av datorn iaf!! 😕

Postat (redigerat)
har ni något tips på ljudkort som ni tror skulle passa mej o min dator bra?

gjorde en snabb sökning på google: (klicka på smileyn) 😕

Redigerat av IDF

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.