Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Visste inte vilket forum jag slänga denna tråd i, jallafall...

Jag och några polare vill göra ett Mixtape, oldschool alltså.. på kassetband! 😳 Men vi vet inte rikigt hur vi ska komma i fund med det? 😉 Hur man gör och vilka grejer man behöver... Kanske nått program eller spec. instrument? 😆

Så hur går man tillväga för att göra ett Mixtape...?

Tack på förhand! 😆

Annons
Rydis (oregistrerad)
Postat

Om ni har låtarna klara är det bara att bränna på en skiva, skicka i skivan i cd spelaren som är kopplad till bandspelaren och spela in på bandet?

Postat

En ännu smartare, prisvänligare och miljövänligare variant är att göra en playlist i winamp och spela in datorns ljud på kassettbandet.

off topic: Är det bara för mig forumet är otroligt segt idag? Känns som om jag sitter på ett 28.8k modem ellern nåt!

Postat

En ännu smartare, prisvänligare och miljövänligare variant är att göra en playlist i winamp och spela in datorns ljud på kassettbandet.

off topic: Är det bara för mig forumet är otroligt segt idag? Känns som om jag sitter på ett 28.8k modem ellern nåt!

Postat

För mig är hastigheten som vanligt, däremot ser jag dubbelt. 😏

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Så hur går man tillväga för att göra ett Mixtape...?

...

Ahh. Jag tror du menar mixtape av mix-typ, eller?

Alltså där låtarna flyter i varandra lite eller mycket?

Skaffa ett mixerprogram, PC DJ eller Tractor eller så och mixa live till en kassett.

Postat

För mig är hastigheten som vanligt, däremot ser jag dubbelt. 😏

Hade nog med att allt gick så slött så jag i all frustration klickade två gånger...

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Fast ett oldschool-mixtape måste ju mixas live ju...jag tror inte att Red Alert eler Primo hade/har nåt s.k. DJ-program.

Skit i datorn, man.

Koppla in decket till förstärkarn & tryck på rec.

Det är oldschool, inget annat.

Futuro (oregistrerad)
Postat
Skit i datorn, man.

Koppla in decket till förstärkarn & tryck på rec.

Det är oldschool, inget annat.

Ord!

Annars är det ju egentligen bara ett blandband.

Postat

Ord rakt tillbaks!

Ett blandband med crossfades mellan låtarna.

Postat

Det finns iofs en crossfade-plugg till Winamp...tror inte det går att fada själv, men det blir ju inte tyst i allafall.

Postat
Det finns iofs en crossfade-plugg till Winamp...tror inte det går att fada själv, men det blir ju inte tyst i allafall.

Fast då kan man ju precis lika gärna lägga upp låtar i Nero och klicka i "crossfade between tracks", ställ in den på lågt värde så slipper man höra skarvarna i beaten. Sen är det bara att kopiera över dem till kasett, om det nu är det som är grejen.

Fast det är ÄNDÅ inget mixtape, inte oldschool iallafall.

Upp med riggen & livemixa, för helvete.

Y'all ain't hiphop.

Postat

Okay såfft såfft... de sant som DannyCort säger..

så vad menas med "Upp med riggen" & "Koppla in decket" för jag pratar svenska jah.. 😄 Och vad behövs? Tjoo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.