Pellekanino Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Hej, Är en riktigt noob vad gäller detta så behöver desperat hjälp. Har kollat andra trådar men det står inget om mitt problem. Har ett audiophile 2496 och en tapco blend6 mixer och ett par phonic aktiva monitorer. Det kommer dock inget ljud när jag kör ex.vst-pluggar (eller vad som helst) i cubase. Har kopplat som det står i instruktionerna till mixern, dvs ljudkortets line in till main out på mixern och kopplat monitorerna till mixern också. Har även ett par hörlurar men inget ljud från dem heller... Vad kan det vara för fel? Tacksam för svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Kortets line out till någon ingång på mixern är ett hett tips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Kortets out till mixen Mixerns main out till monitorerna Hörlurarna till phones på mixen Inget ska vara på line in i ditt fall...det är till för när du ska spela in... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellekanino Postat 4 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 4 oktober 2006 tack för svaret! Ska testa det. Men borde det ändå inte höras något från mastervolymen när jag kopplat kortets ingångar mot mixerns utgångar? Om jag tex spelar en vst-synth, måste jag jag lyssna på det i "control room" läget på mixern. Kan jag inte lyssna på det i main utgången? Man måste alltså koppla in något från ljudkortets output? Och hur är det med kopplingarna i Cubase, ska man ställa in nåt annat än stereo-bussar i VST-connections eller fungar det att bara ha en stereo buss? Eh, vet inte om jag fattar detta själv.. 🙂 . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellekanino Postat 4 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 4 oktober 2006 Ok Zyan, såg ditt svar lite för sent.. Men gör jag som du beskriver går jag helt emot det som det står på mixerns instruktionsmanual. Där vill de att jag ska koppla kortets in till main out på mixern, monitorerna till "control room" out", och kortets out till CD/tape ingång... Stämmer inte detta asså?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellekanino Postat 4 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 4 oktober 2006 (redigerat) Och hur ska jag koppla om jag t.ex ska lira in gitarr eller sång? Tror jag börjar fatta nu... Om jag kopplar från kortets out till mixern kan jag höra låten jag spelat in med vst-intrument. Nu har jag inget kopplat där, däremot från kortets line-in. Så därför kan jag spela in gitarr eller sång tex men inte höra det? Har jag rätt?? Har inte rätt kablage för korets out så kan inte testa än... Redigerat 4 oktober 2006 av Pellekanino Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timegroove Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Kolla mitt svar i den här tråden: https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry319615 Byt ut 2trk till CD/Tape. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellekanino Postat 4 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 4 oktober 2006 ok tack, ska prova så fort jag kommer hem... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellekanino Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2006 Nu funkar allt perfekt! Tack för svaren! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Nu funkar allt perfekt! Tack för svaren! Va bra...hoppas att det kommer upp något i demoforumet snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.