Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Undrar om det är nån som vet om nått om DDA S Series mixerbord jag tror midas vad med i svängen på mixerbordet men jag vet inte...

Vad håller mixerbordet för kvalitet.

Är det nått att satsa på till studion?

Mvh/

Forsa

Annons
Postat

Livebord kan funka fint i studion, även om vissa saker blir lite krångligare. Till exempel vill man idag gärna ha direktutgångar på varje kanal, eftersom det inte kostar så mycket att ha många in- och utgångar till datorn. Det har sällan livebord, jag tror inte att just DDA S Series har det. Det går att komma runt, man kan splitta signalen från insertpunkten vid en patchbay. Sedan vill man i studion gärna ha lite subgrupper för att t.ex kunna komprimera trumpaketet. Det är möjligt att det här DDA-bordet har det, men ofta har livebord bara en eller två stereobussar.

Jag har inte själv jobbat med något DDA-bord, men har intrycket av att de ljudmässigt låg i samma klass som Soundcraft. Sedan får du räkna med att alla bord som är 20 år eller äldre kommer att behöva en del service, vilket kan bli ett rätt stort projekt...tro mig. Jag håller just på att fixa upp mitt bord, troligen för att med gott samvete kunna sälja det till förmån för ett Toft ATB när de kommer.

Hälsningar

/Henrik

Postat

Okej...

Bordet är ett 24-4-2. och 8 aux.

Men man kan ju åka å kolla på hur det låter iallafall =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.