Jump to content
Annons

Installera firepod med cubase

SLC

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis köpt en Firepod som jag har installerat på min splitter nya dator från HP. Även Cubase le, som medföljde kortet, har installerats. När jag ska välja ljudkällan i Cubase uppstår ett problem:

Jag väljer ACIO i en lista. Jag väljer firepod och trycker Switch! Då kommer det upp en varningruta som säger att "No sound device is connected to the PC" och firepoden går ej att välja.

Detta trots att jag har anslutit firewiren till datorn och firepoden.

Vad är felet? Hur kan jag lösa det? Någon som vet?

//Johan

Dela på andra sajter

Annons

hej alla, och tack för hjälpen!

Jag fick ett tips av en kompis som sa att jag skulle testa att installera om MASKINvaran. Så jag gick in på Presonus hemsida och ladda ner den senaste å då funkade allt.!!!

Gjorde lite små tester igår, spelade in på två kanaler totalt, dock en i taget. När jag hade gjot mixdown och öppnade filen i media player för att lyssna på den var ljudet väldigt lågt. Någon som vet varför?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.