Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! Jag spelar i ett band, som är i progressen namnbyte men ändå. Lyssna på våran låt waterfall på www.myspace.com/allfoolsday och säg vad ni tycker om inspelningskvaliteten. Jag vill veta exakt vad som låter oproffsigt, både med låten i sig och inspelningskvaliteten, delar av mixningen osv. Skriv allt possitivt och negativt. Vill lära mig att se objektivt på musiken som jag själv är en del av, då jag både tagit del i låtskrivandet och vi, i bandet, skött inspelningen helt själva. Tack

Annons
Postat

Den instrumentala låten var asbra, skönt lofi-ljud som passade låten. Synd att den var kodad i 96 kbit/s bara.

Postat
Låten var vacker... Skönt att man slapp skrikig emo sång 😛

Haha då skulle du hata bandet jag producerar för tillfället, asskrikig emocore/screamo ala At the drive-in och Blood Brothers.

Postat (redigerat)

Haha då skulle du hata bandet jag producerar för tillfället, asskrikig emocore/screamo ala At the drive-in och Blood Brothers

Hur står du ut? 😛

Redigerat av Pain, baby
Postat
Låten var vacker... Skönt att man slapp skrikig emo sång :rolleyes:

Haha då skulle du hata bandet jag producerar för tillfället, asskrikig emocore/screamo ala At the drive-in och Blood Brothers.

A.T.D.I? 😛

ÄGNES! 🙂

Postat

Jamensehär. Det här var rätt trevligt.

Kaggen. okej ni kanske gilalr det så, men den passar verkligen inte in. Låter som fetingmetall eller nåntyngre form av fusion över den.

Mixningen är inte hlet bra heller. hör t.ex. knappt någon bas. Och de enda gitarrer jag hör är slingorna. det låter som om det kanske finns en Rytmgitarr i bakgrunden men den hörs inte väl. Finns den inte vore det snyggt att lägga till en.

Detta om första låten alltså

LÅt nummer två är kaggen inte lika uppenbar, bra. Virveln å hihaten känns dock mesiga. Kan ju vara kvallen på filen men ändå. Reverbet på sången känns lite slaskigt. Göra det kortare? Kanske lite delay på vissa ställen. typ sissta orden i varje rad.

Gitarrerna i denna har inget djup och återigen verkar basen vara borta.

Mer eller mindre samma sak för låten efter. Men här känns balansen mellan instrumenten bättre. Förutom basen då 😱

Överlag tycker jag faktiskt att ni verkar ha koll på eran Nish. Grymmt band.

Förutom sångaren (och att det inte bra kvalle) skulle jag kunna lyssna på eran musik på riktigt 😆

Postat

Oh, nu fick jag dåligt samvete. Insåg just att jag inte svarat på erat gästboksinlägg på vår sida.

Jag får väl svara här istället då 😆

Det märks onekligen att ni tagit allt mer och mer inspiration från Appleseed Cast. Men samtidigt lyckas ni ändå göra något eget av det. Riktigt snyggt. Ser fram emot att höra mer av er.

Henrik/Wire Moves

Kuriosa:

all_fools_appleseed.jpg

😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.