Sython Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Hejsan! Jag spelar i ett band, som är i progressen namnbyte men ändå. Lyssna på våran låt waterfall på www.myspace.com/allfoolsday och säg vad ni tycker om inspelningskvaliteten. Jag vill veta exakt vad som låter oproffsigt, både med låten i sig och inspelningskvaliteten, delar av mixningen osv. Skriv allt possitivt och negativt. Vill lära mig att se objektivt på musiken som jag själv är en del av, då jag både tagit del i låtskrivandet och vi, i bandet, skött inspelningen helt själva. Tack
Piccazzo Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Läs detta först Forum Demoposteringar Och sedan om du vill att folk ska in på din Myspace sida kan du ju likagärna ge en länk direkt.Tar ju inte mer än ett par sekunder extra. Redigerat 2 oktober 2006 av Piccazzo
Emil Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Den instrumentala låten var asbra, skönt lofi-ljud som passade låten. Synd att den var kodad i 96 kbit/s bara.
Pain, baby Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Låten var vacker... Skönt att man slapp skrikig emo sång 😛
Emil Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Låten var vacker... Skönt att man slapp skrikig emo sång 😛 Haha då skulle du hata bandet jag producerar för tillfället, asskrikig emocore/screamo ala At the drive-in och Blood Brothers.
Pain, baby Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Haha då skulle du hata bandet jag producerar för tillfället, asskrikig emocore/screamo ala At the drive-in och Blood Brothers Hur står du ut? 😛 Redigerat 2 oktober 2006 av Pain, baby
Pazo Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Låten var vacker... Skönt att man slapp skrikig emo sång Haha då skulle du hata bandet jag producerar för tillfället, asskrikig emocore/screamo ala At the drive-in och Blood Brothers. A.T.D.I? 😛 ÄGNES! 🙂
Pazo Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Jamensehär. Det här var rätt trevligt. Kaggen. okej ni kanske gilalr det så, men den passar verkligen inte in. Låter som fetingmetall eller nåntyngre form av fusion över den. Mixningen är inte hlet bra heller. hör t.ex. knappt någon bas. Och de enda gitarrer jag hör är slingorna. det låter som om det kanske finns en Rytmgitarr i bakgrunden men den hörs inte väl. Finns den inte vore det snyggt att lägga till en. Detta om första låten alltså LÅt nummer två är kaggen inte lika uppenbar, bra. Virveln å hihaten känns dock mesiga. Kan ju vara kvallen på filen men ändå. Reverbet på sången känns lite slaskigt. Göra det kortare? Kanske lite delay på vissa ställen. typ sissta orden i varje rad. Gitarrerna i denna har inget djup och återigen verkar basen vara borta. Mer eller mindre samma sak för låten efter. Men här känns balansen mellan instrumenten bättre. Förutom basen då 😱 Överlag tycker jag faktiskt att ni verkar ha koll på eran Nish. Grymmt band. Förutom sångaren (och att det inte bra kvalle) skulle jag kunna lyssna på eran musik på riktigt 😆
rainydays Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Oh, nu fick jag dåligt samvete. Insåg just att jag inte svarat på erat gästboksinlägg på vår sida. Jag får väl svara här istället då 😆 Det märks onekligen att ni tagit allt mer och mer inspiration från Appleseed Cast. Men samtidigt lyckas ni ändå göra något eget av det. Riktigt snyggt. Ser fram emot att höra mer av er. Henrik/Wire Moves Kuriosa: 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.