Zyan Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Funderar på att köpa två sådana här till mitt kort. Efterssom kortet har en vga och dvi ut, går det då att koppla in två monitorer som har dvi och dsub ingång (ingen vga) med en adapter? Och för att göra det ännu komplicerare så vill jag även koppla in min xbox 360 till ena, efterssom skärmarna har två ingångar borde det gå med en sån här. Är allt detta möjligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 2 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 2 oktober 2006 😮 Bumpar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 oktober 2006 Dela Postat 2 oktober 2006 Ja. Du bör kunna välja att "extend desktop onto this monitor" i kontrollpanelen för din sekundära monitor, då fungerar det. Du kan koppla in en annan dator (eller vad du nu vill) till vilkendera skärm du vill (ena har DVI ledig och andra VGA/Dsub ledig ju). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 2 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 2 oktober 2006 Ja. Du bör kunna välja att "extend desktop onto this monitor" i kontrollpanelen för din sekundära monitor, då fungerar det. Du kan koppla in en annan dator (eller vad du nu vill) till vilkendera skärm du vill (ena har DVI ledig och andra VGA/Dsub ledig ju). Är vga/Dsub konverteringsbara till varandra? Problemet är den att jag inte har en vga ut men ingen vga in? Vad är det för adapter som ska sitta där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 3 oktober 2006 Dela Postat 3 oktober 2006 Rätta mig om jag har fel, men är inte VGA och D-sub samma sak i det här sammanhanget? D-sub är namnet på själva kontakten och VGA används (lite slarvigt) för att berätta vilka sorters signaler som går genom kabeln. Således bör du kunna koppla in bägge skärmarna, en till Dsub/VGA-utgången och en till DVI-D-utgången. Och jag håller med tsmalmbe att eftersom en av skärmarna då får en Dsub/VGA-kontakt ledig så bör du kunna koppla in din Xbox där. // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.