mornel Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 * LÅTNAMN: Tänk inte! * ARTIST/GRUPP: Da Dawgz * GENRE: Pop/Rock * LÅTLÄNGD: 1:54 * KOMPOSITÖR: Justus * PRODUCENT: Leo/Justus * EV. MEDVERKANDE: Leo, Justus, Sandra och Johan * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 2.6mb * STATUS: Redo för mixning * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag och min vän Justus håller på med två låtar till en animerad film om en rockmusicerande jycke. Här är ena stycket. Skulle vara kul att få lite kommentarer inför mixningen. Vi har liksom kommit halvvägs, men det kan vara fint att få lite respons från tredje part. Kom igen nu! /Leo
Jejje Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 Vore kul att få veta lite mer om själva filmen innan man kommenterar låten. Är det en kortfilm eller en långfilm med handling. Är detta låten som filmen börjar med eller hör den till handlingen på något sätt. Vilken åldersgrupp är det tänkt för? Vill nog ha lite mer info som sagt innan jag ger mig på att kommentera eftersom låten ska passa in i ett visst sammanhang.
mornel Postat 1 oktober 2006 Trådstartare Postat 1 oktober 2006 Det är en animerad kortfilm om en rockmusiker. Det här är en av karaktärens, som är en hund och tycker att han själv är riktigt ball, låtar.
Jejje Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 (redigerat) Ok, då kommer lite kommentarer då! Låter lite som en rocklåt i ett barnprogram, och det kanske det är tänkt som? Låter lite som en light-variant av gammal svensk punk (är inte lika skitigt för att låta precis likadant) Sångarens röst passar perfekt in i denna typ av låt, även om det är lite småsvajigt ibland. (men som sagt så låter det ju som punk och då ska det ju inte låta sådär jättetillrättalagt! Det kanske även är meningen att hunden i filmen inte är världens bästa på att sjunga? Texten har jag faktiskt lite svårt att höra (fastän sången är ganska högt mixad) Annars är mixen helt okej. Skulle dock vilja att trummorna lyftes fram lite, känns som det mest är något som mals på i bakgrunden. Kompgitarrerna skulle också kunna lyftas fram lite! Sången och körerna och leadgitarren är alltså det som dominerar lite för mycket (i alla fall i min lyssning) Bra soloparti måste jag säga, och föredömlig längd på låten (för denna genre) Redigerat 1 oktober 2006 av Jejje
mornel Postat 2 oktober 2006 Trådstartare Postat 2 oktober 2006 Tack för kommentarerna, Jejje! Vi tar till oss. Jag tror inte att filmen i sig är tänkt att vara anpassad för barn, men iom att den är animerad och handlar om en talande hund blir det ju lätt åt det hållet, så då passar nog låten, om det var så du associerade 😉 När du säger att trummorna ska lyftas fram, är det volymmässigt eller en fråga om spelteknik?
mornel Postat 2 oktober 2006 Trådstartare Postat 2 oktober 2006 fartig 😲 Är det positivt eller negativt? 😲
Jejje Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Tack för kommentarerna, Jejje! Vi tar till oss. Jag tror inte att filmen i sig är tänkt att vara anpassad för barn, men iom att den är animerad och handlar om en talande hund blir det ju lätt åt det hållet, så då passar nog låten, om det var så du associerade När du säger att trummorna ska lyftas fram, är det volymmässigt eller en fråga om spelteknik? Tänkte nog främst volymmässigt!
Hellpig Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Det låter lite föt otight emellanåt men jag får en känsla av att det nästan är avsiktligt? Kompgitarrerna är bra, trummorna lite otydliga, sången lite halvdan men som sagt det är kanske meningen. Men vad händer i gitarrsolot? Första solot är lite halvtravande, sedan börjar det på samma linje varpå det exploderar i Yngwie, två olika gitarrister? 😉 Jag tycker det blir lite splittrat när det är så. Körerna är snygga. För mig är inte låten något som direkt sätter sig men å andra sidan så passar den säkert i en animerad film, där berättelsen egentligen är viktigare än musiken. Lycka till!
Hellpig Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Det gödslas inte med kommentarer 😛 Näe, men visst är det märkligt... somliga får massor med kommentarer och ibland får man ingen alls. Verkar inte spela någon roll om man är gammal räv här eller nykomling men man får leva med det, precis som med att en (förmodat) kvinnlig gröngöling får massor med hjälp med tekniska frågor som redan är ställda medan en (förmodat) manlig dito blir utskälld. 😉😉
mornel Postat 3 oktober 2006 Trådstartare Postat 3 oktober 2006 (redigerat) Det gödslas inte med kommentarer 😮 Näe, men visst är det märkligt... somliga får massor med kommentarer och ibland får man ingen alls. Verkar inte spela någon roll om man är gammal räv här eller nykomling men man får leva med det, precis som med att en (förmodat) kvinnlig gröngöling får massor med hjälp med tekniska frågor som redan är ställda medan en (förmodat) manlig dito blir utskälld. 🥰😕 Hehe, jo. Jag har ju inte haft något problem med feedbacken tidigare, folk brukar vara så snälla så. Tack för kommentarerna, jättemycket! Vi tar åt oss. Och nej, solona är spelade av samma person. Vi ville ha det lite töntrockknasigt. 😲 Redigerat 3 oktober 2006 av mornel
DåligtGehör Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Rösten ligger lite för sig och bakom ligger trummor och långt bort resten i en rörig diskantig matta. Inte så roligt att lyssna på fast jag gillar ju inte stilen eller 😛 hmm... jo jag kan gilla en del punkrock men det här låter så kallt och lite vasst.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.