jivegard Postat 15 juli 2004 Postat 15 juli 2004 Jag har spelat in trummor med baskagge och virvel på varsin kanal. Nu vill jag prova med miditrummor för att få till ett coolare trumljud. Är det möjligt att i Cubase SX2 automagiskt skapa ett midispår från en Wavefil innehållande baskagge alt. virvel? Johan
Claes Holmerup Postat 15 juli 2004 Postat 15 juli 2004 Du kanske kan bli hjälpt av denna pluggen: http://hem.bredband.net/tbtaudio/ekittrigger.html
jivegard Postat 30 juli 2004 Trådstartare Postat 30 juli 2004 Tack för tipset! Testar programmet... Någon som har några andra idéer om hur man kan fixa detta? Johan
trancer Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 Jag har spelat in trummor med baskagge och virvel på varsin kanal. Nu vill jag prova med miditrummor för att få till ett coolare trumljud. Är det möjligt att i Cubase SX2 automagiskt skapa ett midispår från en Wavefil innehållande baskagge alt. virvel? Johan Om tanken är att bara lägga lägga lite "Extra" krydda på dina redan inspelade trummor är väl det en baggis eller ? Det är väl bara att skapa en egen midi slinga , med trummor ? Har du färdiga filer (*.wav), så kan du väl köra en A0dk1 synth för det . Annars finns det ju rätt bra trummsynthar oxo .. /Perrra
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.