Nexustwins Postat 3 oktober 2006 Trådstartare Postat 3 oktober 2006 Jag gjorde iaf inte så här bra musik när jag var 14 år. Inte när jag var 16 heller. Iofs hade jag inte den tekniska möjligheten till det direkt, men ändå.. Visst är det oslipat och rufft; det låter otajt ibland och breaken är lite konstiga. Mixen är lite skum och det är inte riktigt tryck i den. Men annars tycker jag ni verkar ha fått fram den idén som ni var ute efter. Antingen kan ni finslipa det ännu mer, eller så gör ni inte det och startar ett nytt projekt med den kritik som ni fått i den här tråden i åtanke.. eller så gör ni precis som ni själva känner för igen. Det är ett fritt land som tur är 😄.. Och ni har rätt i, tycker jag iaf, att musik och regler inte riktigt hör ihop. /Daniel 😄 - Tack "D Vibe" 🙂
EkenMusiX Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Jag gjorde iaf inte så här bra musik när jag var 14 år. Inte när jag var 16 heller. Iofs hade jag inte den tekniska möjligheten till det direkt, men ändå.. Visst är det oslipat och rufft; det låter otajt ibland och breaken är lite konstiga. Mixen är lite skum och det är inte riktigt tryck i den. Men annars tycker jag ni verkar ha fått fram den idén som ni var ute efter. Antingen kan ni finslipa det ännu mer, eller så gör ni inte det och startar ett nytt projekt med den kritik som ni fått i den här tråden i åtanke.. eller så gör ni precis som ni själva känner för igen. Det är ett fritt land som tur är 🙂.. Och ni har rätt i, tycker jag iaf, att musik och regler inte riktigt hör ihop. /Daniel 😆 - Tack "D Vibe" 😠 kul o höra D vibe 🙁
Prospeed Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Have You Ever Seen The Rain blandat med Vapnet - Kalla Mig. Det låter som dem två. Juste låt! Är svag för benassibasen men ni har inte satt fokus på att efterlikna den 100% och det är ju kul.. omväxling förnöjer. Bra initiativ vid 02:30 - 02:40 men det passar inte in helt 100 i mina öron. Ta väck rösten som försöker sjunga så har ni en potentiell radioplåga på AM-bandet 🙂
Overkill Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 Lyssnade och jag fattar inte varför folk lyssnar på sånt här 🙂 Inget personligt alltså! Men det var väl ... ... bra annars 😏
Nexustwins Postat 6 oktober 2006 Trådstartare Postat 6 oktober 2006 tackar tackar! älskar att få kommentarer och ännu mer bra sådana =)
Reason Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 inte speciellt kul men jobba vidare ni kan säkert bättre...
Kenta K Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Det är något som är fel med soundkicket.. tror att det ligger 1/8 för sent.. Tycker du? En proffsamplad trumma på Vengence Essential House. En kompressor på med en eq 🙂. Tycker inte att det låter fel nåpn stans, Nån anna som hör "felet"? Sätt dig och räkna takter i breaket bara.. hahaah ^^ vad är du ute efter, oxo ett "regel så här ska det vara" exempel Va?! Ni verkar ha lite problem med att ta kritik alltså. Jag sitter och räknar takter i breaket tycker mig höra att soundkicket ligga en åttondel för sent! Detta är något man märker av direkt på ett dansgolv. Det har ingen med genre eller liknande att göra. Jag förstår inte idén med att bemöta kritik med en offensiv attityd. Jag försöker inte hacka på er, jag tänkte bidra med kritik som kan göra er musik bättre. Tror bestämt att jag avstår från att göra det framtiden. nej nej, herregud menar inte så, undrar bara hur du menar:) om det är som du säger, har du väl rätt helt enkelt, jag har då inte märkt något av det du syftar på 🙂 menar absolut ingenting att jag har svårt för kritik, utan ser hällre att ni hjälper till att tipsar och GER kritik bara bra. Du får ursäkta mig om jag svarade dumt och tvärt, men om det är något du verkligen tycker kan göras bättre så är det ju jättebra att säga till oss. Det jag menade var t.ex. om du känner till olika houselåtar och har bestämt: "jaha så här ska allt låta inom house breaks" eller nåt sånt 😄 men om det är ett riktigt dvs Fel som du nu påstår att det är i låten är det bra att du/ni ger kritik 🙂 vilket break syftade du på förresten? Nu har jag kollat igjenom denna tråd lite, och till 90 % av den kritik ni får, slår ni tillbaka direkt! Är det dålig kritik slår ni ut klorna och visar vassa tänder! Är det bra kritik suger ni åt er som ungar i en godis affär. . . Ni svarar på kritik ni får som ni har något att försvara? Det har ni ju absolut inte! Det är eran låt, och det är ni som sitter bakom jobbet o så. Men lägger man ut låten här får man garanterad positiv och negativ kritik. Hade det INTE varit negativ kritik alls, hade alla era låtar varit på radion och alla dansgolv. 🙂 Kolla igenom tråden själva, så fattar ni vad jag menar. I musik handlar det väldigt ofta inte om vad som är rätt! Om en viss HIHAT låter SKITBRA i mina öron, kan ju ni tycka det låter skit! Men eftersom det är jag som lagt dit hihat`en vill jag gärna att den ska låta bra, och säger därför: "jag fattar inte vad ni menar. Den ligger ju perfekt! Kunde inte varit bättre. Nej, det är ni som inte hör det. Det ska VA så i låten" .. . Ungefär så svara ni på kritiken ni får. . . Get it? 😆 😄
Nexustwins Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 Du har dina åsikter och vi har våra eller hur? Jag vill ha det som jag har gjort det inte sannt? Jag säger bara att jag gillar det jag har gjort. 😆 Juste denna låten lade vi ut föt att få kritik om vad vi kan göra bättre tills nästa gång. Självkalrt skjuter vi inte ifrån oss all kritik vi ta emort mer än vad du tror tills nästa projekt. Annrs skulle vi ju inte kinna bli bättre eller hur? // Nexustwins
Kenta K Postat 12 oktober 2006 Postat 12 oktober 2006 Du har dina åsikter och vi har våra eller hur? Jag vill ha det som jag har gjort det inte sannt? Jag säger bara att jag gillar det jag har gjort. 😕 Juste denna låten lade vi ut föt att få kritik om vad vi kan göra bättre tills nästa gång. Självkalrt skjuter vi inte ifrån oss all kritik vi ta emort mer än vad du tror tills nästa projekt. Annrs skulle vi ju inte kinna bli bättre eller hur? // Nexustwins Precis! 😕
Piccazzo Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Precis!😉 WORD 😳 Kan bara svara för mig själv men , personligen när jag kommenterar en låt och sedan attackeras tillbaka p.g.a det jag skrev så tappar jag intresset och förtråendet för Artisten/Låtskrivaren. Så jag kommer inte att lyssnar eller kommentera era låtar igen. Lite ödmjukhet goes a long way , viket ni kommer att lära er när ni blir lite äldre och måste tjafsa med myndighetspersoner.
Nexustwins Postat 17 oktober 2006 Trådstartare Postat 17 oktober 2006 då borde du läsa i vår nya tråd lite längre upp eller ned hur det nu blir. 😳
Piccazzo Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 då borde du läsa i vår nya tråd lite längre upp eller ned hur det nu blir. Nope .. Inte interesserad ..
Welle de Mer Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Vad har gitarren med House att göra? Så vitt jag kände så var produktionen 4-takters 130BPM rakt igenom. Du behöver omdefiniera ditt House. House är den största elektroniska dansmusiksschangern. F.ö. tyckte jag att det lät helt okej, men gitarren måste sänkas.
EkenMusiX Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 då borde du läsa i vår nya tråd lite längre upp eller ned hur det nu blir. Nope .. Inte interesserad .. ok 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.