EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Latino takter finns om du lyssnar noga 🙁. Nej, det finns inga latininfluenser överhuvudtaget, vilka "takter" är det isåfall du menar? Dessutom används ljud i den här låten som inte hör hemma i house, vilket gör att det inte kan kallas house. Men, generer utväklas! word! 😱
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Okey, först trodde jag det var prydz som var i farten.Jodå dansbart o svängigt, låter helt okey, inget omt om guran, bara undrar om den är irl eller om det är någon vist eller loop ni hittat?! jag som spelat in gurorna 🙁 tack för kritiken förresten 😱
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Latino takter finns om du lyssnar noga 🙁. Nej, det finns inga latininfluenser överhuvudtaget, vilka "takter" är det isåfall du menar? Dessutom används ljud i den här låten som inte hör hemma i house, vilket gör att det inte kan kallas house. Men, generer utväklas! word! 😱 Ok. Ni fattar inte alls vad jag menar och ni har ingen koll på housemusik. Men ha det så bra.
Pellesnusk Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Okej, den där pratsången bara MÅSTE bort, gitarrerna ska mixas lägre och kicken ska upp... Sedan vill jag lyssna igen innan jag säger något mer! Det låter typ "trevligt" men inte så housigt. Om det är latino eller inte låter jag vara osagt.
mornel Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Bort med de snedstämda syntharna i slutet! Ljudet passar inte genren. Annars håller jag med om allt Pellesnusk sa, plus att jag tycker att ni ska plocka in gitarrerna mot mitten en aning också, nu ligger de utanför låten, mycket bredare än allt annat. Och gör något åt basljudet, det låter för mycket trance för att låten ska kännas housig. Redigerat 2 oktober 2006 av mornel
ThomasJ Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Nämensedärja. Klar förbättring av er. låter nästan bra dehär. Gitarren är för hög. pianot låter verkligen dåligt. och ljudbilden är lite väl rörig ibland. Annars äre här faktiskt bra! 😎 EDIT: Du kan ta ner storleken på din signatur tack 😉 Ja, snälla, lite mindre signaturer tack!
audible Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Det är något som är fel med soundkicket.. tror att det ligger 1/8 för sent..
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Bort med de snedstämda syntharna i slutet! Ljudet passar inte genren. Annars håller jag med om allt Pellesnusk sa, plus att jag tycker att ni ska plocka in gitarrerna mot mitten en aning också, nu ligger de utanför låten, mycket bredare än allt annat. Och gör något åt basljudet, det låter för mycket trance för att låten ska kännas housig. tack mornel, okej okej. men gurorna, nog blir det fel om man drar in dem en bit, usch.... 🙂
Nexustwins Postat 2 oktober 2006 Trådstartare Postat 2 oktober 2006 Det är något som är fel med soundkicket.. tror att det ligger 1/8 för sent.. Tycker du? En proffsamplad trumma på Vengence Essential House. En kompressor på med en eq 🙂. Tycker inte att det låter fel nåpn stans, Nån anna som hör "felet"?
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Bort med de snedstämda syntharna i slutet! Ljudet passar inte genren. Annars håller jag med om allt Pellesnusk sa, plus att jag tycker att ni ska plocka in gitarrerna mot mitten en aning också, nu ligger de utanför låten, mycket bredare än allt annat. Och gör något åt basljudet, det låter för mycket trance för att låten ska kännas housig. vi letar inte efter musikstilen house alla som ser detta inlägg, utan har gjort en fantasifull låt som vi tänkt måste ha en genre, och latino house var det närmaste vi kom 🙂 Vi har inte tänkt att "ändra låten så att den blir mer houseartad" utan en vanlig fantasifull låt med nya ideer 😎 Redigerat 2 oktober 2006 av EkenMusiX
ThomasJ Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Sålänge musiken låter.. Altså låter bra så struntar jag blankt i vilken genre det är eller inte är!
audible Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Det är något som är fel med soundkicket.. tror att det ligger 1/8 för sent.. Tycker du? En proffsamplad trumma på Vengence Essential House. En kompressor på med en eq 😳. Tycker inte att det låter fel nåpn stans, Nån anna som hör "felet"? Sätt dig och räkna takter i breaket bara..
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Det är något som är fel med soundkicket.. tror att det ligger 1/8 för sent.. Tycker du? En proffsamplad trumma på Vengence Essential House. En kompressor på med en eq 😳. Tycker inte att det låter fel nåpn stans, Nån anna som hör "felet"? Sätt dig och räkna takter i breaket bara.. hahaah ^^ vad är du ute efter, oxo ett "regel så här ska det vara" exempel Redigerat 2 oktober 2006 av EkenMusiX
audible Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Det är något som är fel med soundkicket.. tror att det ligger 1/8 för sent.. Tycker du? En proffsamplad trumma på Vengence Essential House. En kompressor på med en eq 😳. Tycker inte att det låter fel nåpn stans, Nån anna som hör "felet"? Sätt dig och räkna takter i breaket bara.. hahaah ^^ vad är du ute efter, oxo ett "regel så här ska det vara" exempel Va?! Ni verkar ha lite problem med att ta kritik alltså. Jag sitter och räknar takter i breaket tycker mig höra att soundkicket ligga en åttondel för sent! Detta är något man märker av direkt på ett dansgolv. Det har ingen med genre eller liknande att göra. Jag förstår inte idén med att bemöta kritik med en offensiv attityd. Jag försöker inte hacka på er, jag tänkte bidra med kritik som kan göra er musik bättre. Tror bestämt att jag avstår från att göra det framtiden.
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Det är något som är fel med soundkicket.. tror att det ligger 1/8 för sent.. Tycker du? En proffsamplad trumma på Vengence Essential House. En kompressor på med en eq 😉. Tycker inte att det låter fel nåpn stans, Nån anna som hör "felet"? Sätt dig och räkna takter i breaket bara.. hahaah ^^ vad är du ute efter, oxo ett "regel så här ska det vara" exempel Va?! Ni verkar ha lite problem med att ta kritik alltså. Jag sitter och räknar takter i breaket tycker mig höra att soundkicket ligga en åttondel för sent! Detta är något man märker av direkt på ett dansgolv. Det har ingen med genre eller liknande att göra. Jag förstår inte idén med att bemöta kritik med en offensiv attityd. Jag försöker inte hacka på er, jag tänkte bidra med kritik som kan göra er musik bättre. Tror bestämt att jag avstår från att göra det framtiden. nej nej, herregud menar inte så, undrar bara hur du menar:) om det är som du säger, har du väl rätt helt enkelt, jag har då inte märkt något av det du syftar på 😎 menar absolut ingenting att jag har svårt för kritik, utan ser hällre att ni hjälper till att tipsar och GER kritik bara bra. Du får ursäkta mig om jag svarade dumt och tvärt, men om det är något du verkligen tycker kan göras bättre så är det ju jättebra att säga till oss. Det jag menade var t.ex. om du känner till olika houselåtar och har bestämt: "jaha så här ska allt låta inom house breaks" eller nåt sånt 😳 men om det är ett riktigt dvs Fel som du nu påstår att det är i låten är det bra att du/ni ger kritik 😄 vilket break syftade du på förresten? Redigerat 2 oktober 2006 av EkenMusiX
audible Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Ah.. jag var ute och cyklade lite. 😉 Efter närmare undersökning förstår jag att det är reverse-crashen som ger mig känslan av att det är sent.. tror att ni borde lägga den en bit bakåt.. kan dock vara jag som är skadad av att alltid lägga mina reverse-crashar på samma ställe. 😳
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Ah.. jag var ute och cyklade lite. 😎 Efter närmare undersökning förstår jag att det är reverse-crashen som ger mig känslan av att det är sent.. tror att ni borde lägga den en bit bakåt.. kan dock vara jag som är skadad av att alltid lägga mina reverse-crashar på samma ställe. 😉 okej okej 😳 tack för tipset audible 😄
Piccazzo Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Nja. opersonlig låt , opersonliga takter , Otighta Break och Fills. Låten känns inget speciellt faktist , den e varken bra eller dålig.Skulle säkerligen fungera på dansgolvet fast då måste den städas upp och göras tightare. Och håller med dom andra att " Latino " flavor finns det inget av direkt.
Nexustwins Postat 2 oktober 2006 Trådstartare Postat 2 oktober 2006 Nja. opersonlig låt , opersonliga takter , Otighta Break och Fills. Låten känns inget speciellt faktist , den e varken bra eller dålig.Skulle säkerligen fungera på dansgolvet fast då måste den städas upp och göras tightare. Och håller med dom andra att " Latino " flavor finns det inget av direkt. Vet du hur jag är som person då? Jag kanske passar precis in på den bilden du har på en "Opersonlig människa", Kan man va det? . Vi har gjort så bra vi kan för tillfället. Tar emot krtiken om att den behövs städas. ska lägga mer "Krut" på detta i framtide men detta är ju sånt som amn tränar upp, inte sannt? Och som sagt, bry er inte om gernen. Den är numera inte tilldelad nån gerne! // Sebbe
Piccazzo Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Att låten känns opersonlig har inget med att göra hur Du/Ni är som personer, Snarare att den inte verkar ha någon direkt riktning. I stort sett e det bara massa trummor och gitarr.Kan doxk vara att låten är intrumental och iinstrumentala låter är det otroligt svårt att hålla intresset uppe hps lyssnaren.( kan vara därför det sällan spelas intrumentala låtar i radio ). Med sång skulle det vara lättare att förstå vad det är ni vill förmedla med låten ?
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Nån anna som hör "felet"? Boten, kanske?
Pain, baby Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Jag tycker ni gör framsteg.. Detta är klart bättre än det jag hört från er innan 😛 Fortsätter ni så här så här med tanke på eran ålder så kan det verkligen bli jättebra 🙂
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Att låten känns opersonlig har inget med att göra hur Du/Ni är som personer, Snarare att den inte verkar ha någon direkt riktning.I stort sett e det bara massa trummor och gitarr hur vet du det 😱 ? du som har skrivit låten, du som har fått inspiration till att göra låten?
ThomasJ Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Att låten känns opersonlig har inget med att göra hur Du/Ni är som personer, Snarare att den inte verkar ha någon direkt riktning.I stort sett e det bara massa trummor och gitarr hur vet du det 😱 ? du som har skrivit låten, du som har fått inspiration till att göra låten? Visst är låten personlig för er, men för någon som inte varmed när den speladesin kan den nog uppfattats som så
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Jag tycker ni gör framsteg.. Detta är klart bättre än det jag hört från er innan 😱 Fortsätter ni så här så här med tanke på eran ålder så kan det verkligen bli jättebra 😆 kul att höra, tackar 😆 Det värmer våra hjärtan Redigerat 2 oktober 2006 av EkenMusiX
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Att låten känns opersonlig har inget med att göra hur Du/Ni är som personer, Snarare att den inte verkar ha någon direkt riktning.I stort sett e det bara massa trummor och gitarr hur vet du det 😱 ? du som har skrivit låten, du som har fått inspiration till att göra låten? Visst är låten personlig för er, men för någon som inte varmed när den speladesin kan den nog uppfattats som så okok
EkenMusiX Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 (redigerat) Jag vill nu också passa på att tacka er alla som kritiserat och framfört era recensioner av låten 🙂 stort tack, stort tack 🙂 Redigerat 2 oktober 2006 av EkenMusiX
D Vibe Postat 2 oktober 2006 Postat 2 oktober 2006 Jag gjorde iaf inte så här bra musik när jag var 14 år. Inte när jag var 16 heller. Iofs hade jag inte den tekniska möjligheten till det direkt, men ändå.. Visst är det oslipat och rufft; det låter otajt ibland och breaken är lite konstiga. Mixen är lite skum och det är inte riktigt tryck i den. Men annars tycker jag ni verkar ha fått fram den idén som ni var ute efter. Antingen kan ni finslipa det ännu mer, eller så gör ni inte det och startar ett nytt projekt med den kritik som ni fått i den här tråden i åtanke.. eller så gör ni precis som ni själva känner för igen. Det är ett fritt land som tur är 🙂.. Och ni har rätt i, tycker jag iaf, att musik och regler inte riktigt hör ihop. /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.