Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjow!

Mitt Quicktime har krånglt väldigt länge, har aldrig frågat vad problemet är förens nu.. Jag har hittat några schyssta Tutorial videos för Reason, så måste verkligen fixa det här nu 😕

Anyway, här är problemet.. När jag startar en film, så hackar ljudet sig, går verkligen inte att höra någonting och det kommer ingen bild ibland? :S Verkligen wired :S

Vet någon vad problemet kan vara?

Tacksam för svar!

Peace out!

Annons
Postat

Jag kanske kan hjälpa dig, jag hade nästan samma problem tidigare. Men det gällde endast ljudet, hackade som fan men bilden flöt på bra.

Hittade ett inlägg på detta forum där en kille satt med ett E-MU 1820M kort vilket är samma som jag har. Han hade samma problem och det man skulle göra är att ändra ljuduppspelning i inställningarna.

Gå in till Quicktime inställningarna, välj ljud. Där har du en liten ruta där det står kanaler, om den står på Stereo (L R) så ändra det till 5.1 (L R C LFE Ls Rs).

Det löste allt för mig iaf, hoppas det funkar!

Mvh, Pesek

Postat

TACKAR det funkade! Jag har ett EMU 0404 😛 Hehe, så det kanske är lite problem med just dom.. Anyway, men bilden funkar ännu inte :S Vet någon vad det kan vara för fel? 🙂

Tack för hjälpen ännu en gång 😉

Peace

Postat

Kul att det funkade. Undrar mest vilken version av quicktime du använder samt grafikkort?

Kanske kan hjälpa dig att klura ut om det kan vara någon iställning som spökar. Löser jag detta får du dela med dig av tutsen! 😉

Postat

Hehe lungt behöver icke hjälp 😛 Dom funkade ju i VLC 🙂

Tack ändå 😉

Peace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.