Meet Molly Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 * LÅTNAMN: Apoc 2 (Apocalypse Online, track 2) * ARTIST: Meet Molly * GENRE: Ambient/World/Trance * LÅTLÄNGD: 3.31 * KOMPOSITÖR: Jag * INSPELNINGSÅR: 20060830 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4.84mb * STATUS: Färdig Hej allesammans. Jag blev för ett par dagar sedan erbjuden att göra musiken till ett kommande freeware mmorpg spel vid namn Apocalypse Online. Spelet utspelar sig i en postapokalyptisk värld, så musiken skulle fånga den stämningen. Vart spåren ska användas blir upp till spelmakaren, men min tanke med den här var till nån video, intro eller trailer, så den skiftar en del i nyans under tidens lopp. Har fått kommentarer om att blippbloppet som trallar in i mitten nånstans inte direkt passar i den värld musiken ska användas, vill gärna ha ytterligare kommentarer om detta. Personlingen tycker ja de ger ett litet lyft åt genren. (Kolla www.apoc-online.com för mer info om spelet) Ljuddesign, känsla, längd å allt ni kan komma på, kritisera away! ps. extern länk till låten om nåt skulle gå wrong med den interna (http://www.rogepost.com/dn/sqy9) Meet_Molly___Apoc_2.mp3
Union Postat 4 oktober 2006 Postat 4 oktober 2006 Jag som varit gamer i stort sett hela mitt liv och är högst förälskad i titlar såsom secret of mana, zelda, metroid och liknande kan inte låta bli att tycka att låten är riktigt bra 😉. Jag tycker bara att det square-wave liknande ljudet som du beskriver som plottrigt faktiskt är riktigt skönt. Jag tycker du ska behålla det 😛. Men du, det där spelet ser riktigt krystat ut. Det finns helt klart mycket utrymme för förbättring, främst gällande hur spelvärlden ser ut. Min erfarenhet utav de faktiskt rätt många liknande spel är att de som gör dem hinner gå ur högskolan och inte längre har tid att bygga på dem 🙂. Men, men. Bra låt!
Meet Molly Postat 8 oktober 2006 Trådstartare Postat 8 oktober 2006 Härligt å höra! 😆 Hehe, jaa vi får se. Killen ifråga har precis börjat högskolan, vi får se vad som händer när han går ur 😆 Han lär inte ha nåt emot en hjälpande hand heller 😆
Meet Molly Postat 8 oktober 2006 Trådstartare Postat 8 oktober 2006 * LÅTNAMN: Apoc 3 (Apocalypse Online, track 3) * ARTIST: Meet Molly * GENRE: Ambient/Menymusik * LÅTLÄNGD: 4.29 * KOMPOSITÖR: Jag * INSPELNINGSÅR: 20060902 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 6.17mb * STATUS: Färdig 😆 Ja startar ingen ny tråd för denne. En simpel ambient med liknande postapokalyptiskt stuk. Den här gjordes för menyn. Meet_Molly___Apoc_3.mp3
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.