Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Snowflakes [2006 edit]

ARTIST/GRUPP: Naraya

GENRE: Euro-dance/trance

LÅTLÄNGD: 4:38

KOMPOSITÖR: Naraya (Henrik Ahlblad)

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006 (gjorde en första version 2004)

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.5mb

STATUS: Skiss/Nästan färdig

LÅTLÄNK:

-------------------------------------------------------------

Mitt första inlägg här =)

Låten är gjord med Cubase SX 3.1 och Reason 3

Annons
Muncken87 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag h;r att du använder Vec 2 samples . Din intro var skön bra piano melo men sen övergånge så tycker jag att du skulle ha använt synthen du hade i början istället. Lite för mycket trance aktigt för mig testa med att byta till synthen istället och testa med andra vocals istället för bara vec 2 samples för lite ombyte. Trumman hade inte med ordetligt tryck testa att byta ut den till en annan och basen hade alldelles för låg volym höj den lite. När padden kommer in så gör en baslinje som går upp och ner istället så blir det mer pumpande. annars blir det ganska stelt om det vore på dansgolvet om du förstår vad jag menar. Testa det jag sa till dej o lägg upp låten sen när du är klar så kan jag lyssna igen.

Du kan höra min låt som ajg har lagt på denmoinspeliningar och lyssna på min låt så kanske du förstår bättre. Låten heter Jupiter 13 - Super charge

Redigerat av Muncken87
Postat

Sköna pianoriff och sköna 8bitar:P Låten är helt okey. Mixning osv även det helt okey. Jodå, detta funkar!

Good! Byw: Välkommen hit!

Postat

Helt ok. Inte min genre, men jag gillar partiet som börjar vid 2:12. Det skulle man kunna bygga vidare på. Tycker du fått till en snygg ljudbild också.

Välkommen hit!

Postat

Bra ljudbild! Tycker dock att det är lite skönare ibörjan av låten när du tillåter det att vara lite Eurodisco sådär, sedan känns det som om du vill gå över till trance men där tycker jag att kåten tappar och blir mer opersonlig och monoton.

Är iofs inte riktigt min musikstil så lyssna inte för mycket på mig.

Bra annars!

Cleff (oregistrerad)
Postat

mm, känns som det blir nåt annat än eurodance när introt är slut, annars var det bra.

Postat

Haha! Början påminde mig om vinjetten till Björnes Magasin 🙂

Efter en stund kunde jag dock lugna ner mig då jag insåg att det var något bättre än det.

Introt är snyggt.. alla snare's blir inte för mycket, tvärtom, det passar mkt bra.

Gött beat o den där 303/acidslingan passar in i fin Leila K-anda..

Kom att tänka på 90-talets Scooter nu.. 😲

Ljudet känns bra.. jag sticker tillomed ut näsan såpass mkt o säger att ljudet låter mycket bra!

Breaket som pågår nånstans mellan 2 - 3,5 minuter är lite väl långt kan jag tycka.

Melodin är inte världens mest avancerade men den duger, tycker dock att du kunde fyllt på med lite noter i slutet av den för att fullända upplevelsen.

I efterhand tycker jag att "Björnedelen" låter lite som DJ Mangoo - Eurodancer 🙂

Jaja, bra jobbat! Sträck på dig 😄

Postat
Haha! Början påminde mig om vinjetten till Björnes Magasin 🙂

Hehe! Det gjorde det faktiskt! Det kanske var därför som jag gillade början bäst 😲

Postat

Tyckte låten va rätt skön. Saknade lite tryck, med mer tryck passar den nog rätt bra på golvet. Denna typen av musik ska ju spelas på en klubb helst och inte hemma såvida man inte har ljudisolerat och mega stora högtalare som flyttar soffan vid varje punch =P

Det jag reagerade glatt på va samplingen som kommer in vid 2.13.....är inte det samma sampling som spelas i BUBBLE BOBBLE spelet? Fan fick värsta flashback av det, satt på Amiga 500 och spelade....höhöh kan va ett annat spel dock men det va BUBBLE BOBBLE som slog mig först.

Nån som känner samma vibbar????

Postat

Tack för alla kommentarer! 😏

Muncken87, Ja, jag har precis fått Vec2-skivan så jag blev lite väl exhalterad där kanke och slängde in lite allt möjligt..det blir ju inte så kul om man hittar 100låtar på nätet sen med samma röst-samplingar i, men jag tyckte dom passade där dom är nu och det är ju svårt att göra någon själv 😳

Ja tb303-slingan skär sej lite mot resten av låten, men jag ville ha någon som gjorde det också annars brukar låtar ofta bli lite tråkiga/enformiga efter ett tag om man kör på samma stil med lite småvariatione, jag tycker iallfall om att göra låtar med stor variation 😉

Sen brukar jag alltid prioritera basen långt ner på listan..borde försöka göra något åt den utan att gröta ihop hela "soundet"

Björnes magasin har jag inte tänk på hahah, men det kanke var något som låg långt långt bak där i hvududet :rolleyes: Dj Mangoo är jag däremot medveten om att det kan låta lite likt, jag lyssnade en massa på hans musik (har inte hört något nytt från honom på flera år nu, vad pysslar han med?).

Pesek, nu var det sålänge sen som jag spelade Bubble Bobble (ägde också en A500 och en A1200) men jag kan tänka mej att ljudet är likt. Det där "chippiga" ljudet avändes ju väldigt mycket i olika spel/demos på den tiden.

Jag får se om jag kan försöka göra några ändringar/förbättringar, det brukar alltid bli såhär att mina projekt slutar lite halvfärdiga och jag börjar på nått nytt..

Postat

Låten är ok, dock tycker jag inte om den där pausen som är för lång i mitten.. Korta av pausen genom att lägga till trumverk av något slag, så lyssnaren känner takten. Tycker dock den biten från 2:13 är fin, lägg in den biten med kicken strax efter introt på den melodin!

Men, överhuvudtaget tycker jag att syntharna är klena. Du borde back-upa dem med en tyngre i bakrunden. Låt den nya synthen löpa längts med den nuvarande, möjligen ändra någon enstaka ackord, för att få den att sticka ut något.

Något som kan piffa upp denna låten ordentligt är att sidechaina med en ny bassline.. Mer flyt, och in med den där melodin igen (den från 1:00) nånstans!

Att fade ut låten är si så där faktiskt. Bättre avslut!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.