Muncken87 (oregistrerad) Postat 30 september 2006 Postat 30 september 2006 (redigerat) Tjena det här e min första låt jag gör i cubase det e ett sample på låten e inte riktgt klar men hade varit grymt tacksam för lite kritik om vad ni tycker e bra o dåligt. LÅTNAMN: Super charge ARTIST/GRUPP: Jupiter 13 GENRE: Hard dance LÅTLÄNGD: 0.58 KOMPOSITÖR:Jupiter 13 PRODUCENT:Jupiter 13 EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 1.33 mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: http://www.speedyshare.com/837421670.html Redigerat 30 september 2006 av Muncken87
Fidden Postat 30 september 2006 Postat 30 september 2006 Det är nästan så man känner rökmaskinsröken i näsan när man lyssnar på det. Iallafall i början. Då känns det verkligen party. Sen kommer en melodi som inte riktigt faller mig på läppen, låten tappar liksom farten, men det är ju möjligt att det utvecklas längre fram i delen som vi inte fick höra.
Muncken87 (oregistrerad) Postat 30 september 2006 Postat 30 september 2006 Kan det vara för att tempot ligger på 140 bpm kanske ska ändra det till 145 för att få lite mer fart kanske vad kunde jag göra annars för att få melodin få mer fart tycker Ni/du?
Fidden Postat 30 september 2006 Postat 30 september 2006 Som sagt så beror det nog lite på hur resten av låten låter. Det är dessutom inte alls min musikstil, så ändra inget i det utifrån mina ord 🙁
Nexustwins Postat 30 september 2006 Postat 30 september 2006 klent ljud men har ändå bra fart skulle slängt på lite bättre ljud så skulle det låta super... med andra ord ett bra första försök.
Snake Postat 30 september 2006 Postat 30 september 2006 Du får ursäkta mig då detta absolut inte är min musikstil. Jag vill ändå ge dig (och alla som sysslar med denna genre) en kommentar... Varför måste ni eftersträva samma ljud, produktion, arrangemang som alla andra i denna genre??? Var ligger nyskapandet? Den där "lead-synten" använder ju alla som gör denna typ av musik idag. Varför? Personligen tycker jag den är väldigt störig och efterlängar en annan sampling som förtydligar melodin. Men som sagt detta är inte min musikstil. 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.