Jump to content
Annons

Rensar ut lite bland inaktiva medlemmar

Björn Olsberg

Recommended Posts

Det var länge sedan sist, men nu rensar jag ut bland gamla medlemmar som är inaktiva, närmare bestämt inte har postat något inlägg sedan registrering och inte varit inloggade på ett år.

Tar alltså inte bort någon som har postat inlägg.

Om inte annat så blir några bra namn lediga för andra som vill registrera sig på forumet 😛

Dela på andra sajter

Annons

Vet inte hur bossen gör här... Men jag driver ett par forum och där har jag oftast aktiverat en funktion som innebär att medlemar som varit oaktiva i över 30 dagar får ett mess om att dom varit okativa och om dom inte visar aktivitet inom 14 dagar så raderas dom.. Jag tycker det funkar fint i alla fall. Och jag behöver inte belasta mitt samvete heller. 🥰

Dela på andra sajter

Vet inte hur bossen gör här... Men jag driver ett par forum och där har jag oftast aktiverat en funktion som innebär att medlemar som varit oaktiva i över 30 dagar får ett mess om att dom varit okativa och om dom inte visar aktivitet inom 14 dagar så raderas dom..  Jag tycker det funkar fint i alla fall. Och jag behöver inte belasta mitt samvete heller.  🥰

I början var jag lite hårdare med utrensning, men jag fick då flera brev från medlemmar som ville återvända - och ett raderat konto innebär att man förlorar kopplingen till sina inlägg. Därför ändrades policyn och inga personer som har skrivit inlägg raderas från Studio Forum (om så inte önskas direkt genom PM till mig, Mats_S eller Majken).

Det är inte ovanligt att man tar paus härifrån - det är nog bara sunt 😛 - och att man senare återkommer. Det som fungerar för oss behöver ju inte fungera för dig och vice versa - så länge det fungerar.

Dela på andra sajter

Får ju ge en update på hur många det va som strök med också.

"Strök med", låter som om det vore krigsoffer... 🥰

de e ju våra "fallen comrades". Dom som signade på men aldrig återkom. De förliste när de navigerade nätet och nu suddade Olsberg ut deras monument. Vi tar en tyst minut, lest we forget 😛

Dela på andra sajter

"Strök med", låter som om det vore krigsoffer... 😄

de e ju våra "fallen comrades". Dom som signade på men aldrig återkom. De förliste när de navigerade nätet och nu suddade Olsberg ut deras monument. Vi tar en tyst minut, lest we forget 🙁

De som aldrig förstod värdet av att umgås med likasinnade, missade chansen att göra något bra, delta i världens förmodligen skönaste community. Och fråga om vilket ljudkort som är bäst.

Nja, så sorgligt är det nog inte 😉

Dela på andra sajter

"Strök med", låter som om det vore krigsoffer... 😄

de e ju våra "fallen comrades". Dom som signade på men aldrig återkom. De förliste när de navigerade nätet och nu suddade Olsberg ut deras monument. Vi tar en tyst minut, lest we forget 🙁

Och fråga om vilket ljudkort som är bäst.

HEPP 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.