Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...
Postat

tjena ! jag har ett par sådana till min hemmabioanläggning, det är bra bas o bra diskant i dom, speciellt diskanten, men problemet är att det lägre mellanregistret är för svagt så röster, speciellt manliga låter rätt taniga. absolut inget jag skulle rekkomendera dej att använda vid mixning 😮

Postat

När de kommer med sådana här påståenden, så säger det mig att de inte har koll på vad det handlar om:

3 st spikes ingår för minska på överföring av vibrationer till golvet, stativet eller basmodulen.

Spikes leder bara ner samma mängd vibrationer på mindre yta. Mer koncentrerat - men fortfarande exakt samma mängd energi - så de är helt meningslösa annat än för designens skull. Jag har inte hört högtalarna - men med tanke på denna felaktighet, så tycker jag att risken är stor att annat också är felaktigt i beskrivningen... 🙂

MrPhil (oregistrerad)
Postat
Är nyfiken om så pass billiga (ca 2200kr/par) monitorer kan hålla vad de skryter om.

"Frekvensomfång 40-35000 Hz +/- 6 dB"

+/- 6 är inte jättebra.

Skulle vilja se kurvan, var toppar o dippar finns.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.