Jump to content
Annons

PerkaBalo

Recommended Posts

Annons

Det går lika bra att Mastra i FL Studio som i vilket annat Audio Program.

Dock är Mastering en konst i sig själv och tar alldeles för lång tid att förklara

så sök på nätet efter Mastering , Mastering 101 osv.

I FL Studio finns det inga bra pluggar för mastering tyvärr.

Det man oftast behöver är ett EQ , Multibands kompressor.

Dessa kan du hitta på nätet i diverse Gratis pluggar.

Annars är Waves Pluggarna ett säkert köp.Dom är Dyra men det är i princip det enda pluggar du behöver.

Från Waves så brukar jag använda LINMB ( multibandskompressor) sam L2 (Maximizer) för Mastering.

Redigerat av Piccazzo
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
....

Annars är Waves Pluggarna ett säkert köp.Dom är Dyra men det är i princip det enda pluggar du behöver.

Från Waves så brukar jag använda LINMB ( multibandskompressor) sam L2 (Maximizer) för Mastering.

Okej.

Hur mycket betalade du för Waves-pluggarna?

Dela på andra sajter

tackar Piccazzo!!

att mastringen i sig är en konst är helt klart sant, har jobbat hårt nu med detta i FL och tycker väl att det blir bättre men kan bli mycke bättre 😉

får någ övergå till att mastra i nått annat program dårå,

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Jag skulle inte vilja säga att du ska byta program. Jag tycker det går aldeles utmärkt att mastra i FL. Jag använder Izotopes Ozone 3. Som är ett mastering tool med multibands compressor, EQ, master reeverb osvosv.. allt i ett plugin. Det plugget rekomenderar jag, det är guld. Dock inte gratis.

Att mastra i FL Studio gör jobbet mkt lättare.

Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
. Jag använder Izotopes Ozone 3.

Ozones multibandare är faktiskt riktigt riktigt bra.

Men stereobreddarn kan förstöra en hel låt, beware.

Dela på andra sajter

Själv lägger man först en Waves Q2 som skär vid 25-30 hz... sen en LinMB med customiserat adaptive master-preset lr va de heter... ttill sist en PSP Vintage Warmer som Limiter... låter helt ok imo..

Dela på andra sajter

Själv lägger man först en Waves Q2 som skär vid 25-30 hz... sen en LinMB med customiserat adaptive master-preset lr va de heter... ttill sist en PSP Vintage Warmer som Limiter... låter helt ok imo..

Inte så billiga grejjer de där va? 😕 ...

Var köper du dinna pluggar?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.