Jump to content
Annons

Guide, MIDI-Keyboard & Reason 2.5

Recommended Posts

Rydis (oregistrerad)
Postat

Tjenare! jag är ny här på forumet, men i alla fall. Jag har köpt ett MIDI Keyboard som heter Korg X5d. Jag vill använda det tillsammans med programmet Reason 2.5. Keyboardet är inkopplat till datorn från MIDI In och MIDI out till datorns Spelport som sitter på ljudkortet (Soundblaster Live!).

Jag får inte keyboardet att sammarbeta med datorn eller programmet. Jag har provat med massa olika tricks för att få det att fungera.

Kan någon skriva en liten enkel guide om hur man SKA göra för att spela in från ett MIDI keyboard i Reason? Det kan ju vara så att jag gjort fel från början!

MVH // Marcus

Annons
Rydis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

japp, båda är inställda på channal 1

edit: kan tillägga att det står "NO MIDI INPUT" högst upp på Midi In Device.

Redigerat av Rydis
Rydis (oregistrerad)
Postat

FIXAT! smärre felkoppling på baksidan! det visade sej efter lite forskning att OUT kontakten skulle sitta i IN och tvärs om! 🙂

Passa er i musikbranchen, jag kommer ta över varenda scen!!

Postat
FIXAT! smärre felkoppling på baksidan! det visade sej efter lite forskning att OUT kontakten skulle sitta i IN och tvärs om! :rolleyes:

Där ser man! Kul att du lyckades fixa ditt problem själv.

Och välkommen till Forumet.

Postat
FIXAT! smärre felkoppling på baksidan! det visade sej efter lite forskning att OUT kontakten skulle sitta i IN och tvärs om! 😎

Gjorde samma fel själv. Tycker faktiskt kontakterna är felmärkta egentligen... :S

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.