Jump to content
Annons

Recommended Posts

Grundtal (oregistrerad)
Postat

Vilka av er använder sig av Renoise ( www.renoise.com )? Jag ska själv registrera programmet vid nästa lön.

Kort och gott,

Grundtal

Annons
Postat

Har kört det lite pga av Autechre använder sig av dig så jag ville testa. Ser ut som gamla FastTracker tycker jag.

Demot har ju nästan allt.

Grundtal (oregistrerad)
Postat

"Har kört det lite pga av Autechre använder sig av dig så jag ville testa." - Hehe, de bor under min säng ;D

Hittils diggar jag Renoise starkt. Men det verkar inte vara så många andra här som använder sig av programet.

• 3 månader senare...
Postat

Själv använder jag hellre Madtracker II isåfall.. 🙂

/Daniel

• 4 månader senare...
spline (oregistrerad)
Postat

Har reggader versioner av både Renoise och Madtracker, men i mina ögon är Renoise bättre.

Största anledningarna är att Renoise tracks kan expanderas i upp till 12 subtracks.

Det blir enklare att få översikt samt att ge ett track namnet piano istället för 12 tracks.

Andra anledningar som väger tungt är ASIO! Undo, autobackup, samt bättre sequencer...

Snart släpps för övrigt Renoise 1.5 (gold).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.