Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Nyanser av grått

* ARTIST/GRUPP: Kristoffer Hedberg

* GENRE: Vis/pop

* LÅTLÄNGD: 4,04

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Hedberg

* PRODUCENT: Kristoffer Hedberg/Mats Lindström

* EV. MEDVERKANDE: Krille och Mats plus en resväska från tidigt 50-tal

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: ca 5meg

* STATUS: Färdig!

* LÅTLÄNK:

Denna låten är en nätsingel inför skivsläppet 27-okt. Låten är inspelat i våran lilla studio i Dalsland. Kompet är en resväska utrustad med en baskaggepedal, tamburinen stampade Krille på medans han lirade in gitarren.

Hoppas ni gillar den!

Kolla i även in nya hemsidan http://www.kristofferhedberg.se

Annons
Postat

Härlig vitalitet och inlevelse! Låter live och närhet. Får bandnamnet Counting Crows i huvvet. Sången är skitbra men kanske lite väl mycket "järnet" om du fattar hur jag menar. Bra text, bra melodi, bra framfört.

Postat

Jo jag har lyssnat...

Du låter förbannad 😕 .

Gillar ju sånt här, det här var bra. Det enda är väl att jag tycker anslagen och sånginsatsen är lite väl hårt, skulle vilja ha det lite mjukare. Fast samtidigt går ju verkligen känslan fram nu och den kanske skulle försvinna annars, i alla fall det du vill få fram.

Bra låt, bra text och levande arr.

Postat

Bra låt och arr. Sånginsatsen möjligen för bra bitvis. Det blir nästan teater i aggresivitet, en mer dynamisk känsla i sången med skillnad mellan återhållsamhet och aggresiva utkast där texten så bjuder tror jag skulle hålla lyssnaren ännu mer intresserad!

Postat (redigerat)

Tackar som tusan för dom fina orden!!!

Inte jag som sjunger till att börja med. Det är Krille och jag är Mats 😄

Ilskan i sången som ni hör är facktist äkta. Det var så att vi efter en hel inspelningsdag inser att det är felspel på ett av gitarrspåren som gör att vi får göra om rubbet. Då var låten arrad med fler gitarrer, piano mm. Så vi båda blev griniga som tusan. Bestämde oss för att spela in så mycket vi kunde live. Med så få pålägg som möjligt var. Krille satta sig på sin resväska spelade in den och en gitarr. Sen "skrek" han in sången och var då både trött och grinig, därav resultatet.

Redigerat av Mutz
Postat

Sånginsatsen är bra i refrängen, men jag är lite skeptisk i versen. Kanske lite mer laid-back där? Sen skulle jag nästan vilja höra med full bandsättning.

Postat
Resväsketrumman låter sådär. Originellt i alla fall. ;-)

Nja... Roxette använde detta "percussion-attribut" på "Tourism" plattan.

Postat

Gillar detta, inte min bag i normala fall, men å andra sidan vad faen har det med något att göra. Bra sång, sången har kommenterats här ovan redan och jag håller med. Refräng sången sitter som en crocketklubba i skenbenet, dock kanske lite melodramiskt i verserna här och där...

Gillar titeln också...

• 3 veckor senare...
Postat

Tjena Mutz,

Trevlig låt, men att packa väskan och ta bilen (från Sverige?) till USA eller Moskva ? Är det inte lite väl omständigt. 😄 Alla har vi nog lite av a rolling stone inom oss där vi inte vet slumålet bara vi slipper streckkoder eller bingolotto gettho med radhusamoteringar. Vore trevligt med en trummbeat efter andra versen/ref gärna uppbackad av elgitarr mm.

Din sång passar i grenen. Kul att munspelet kommit i använding i låten.

Postat
Tjena Mutz,

Trevlig låt, men att packa väskan och ta bilen (från Sverige?) till USA eller Moskva ? Är det inte lite väl omständigt. 😄 Alla har vi nog lite av a rolling stone inom oss där vi inte vet slumålet bara vi slipper streckkoder eller bingolotto gettho med radhusamoteringar. Vore trevligt med en trummbeat efter andra versen/ref gärna uppbackad av elgitarr mm.

Din sång passar i grenen. Kul att munspelet kommit i använding i låten.

Tackar!!

Inte jag som sjunger det är Krille!. Jag spelar bara in, mixar och lirar bas på denna inspelningen.

Skulle kanske va tufft att arra den med lite mer instrument. Blir nog så när den högst troligen kommer med på nästa platta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.