Jump to content
Annons

Vem betalar?

musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har märkt att det är meningslöst att gå in på bredbandet hemma. Det går lika bra att ansluta till något trådlöst valbart alternativ i listan, hemma eller annorstädes!! Nu undrar jag: Vem betalar?

Alltså, vem betalar för den uppkopplingstiden, när man surfar runt på det sättet? Hur funkar det egentligen? Jag har ju inget sånt "abonnemang"... Det är ju meningslöst att köra och betala för trådbredband, då eller...?

😱

:musik

Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har märkt att det är meningslöst att gå in på bredbandet hemma. Det går lika bra att ansluta till något trådlöst valbart alternativ i listan, hemma eller annorstädes!! Nu undrar jag: Vem betalar?

Alltså, vem betalar för den uppkopplingstiden, när man surfar runt på det sättet? Hur funkar det egentligen? Jag har ju inget sånt "abonnemang"... Det är ju meningslöst att köra och betala för trådbredband, då eller...?

😱

Den som du kopplar upp på har ju tråd mellan uttaget och sin trådlösa router så det är ju den personen som betalar. Fast man betalar ju inte beroende av trafikmängd ändå 😉

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hej!

😉

Den som du kopplar upp på har ju tråd mellan uttaget och sin trådlösa router så det är ju den personen som betalar. Fast man betalar ju inte beroende av trafikmängd ändå 🙂

Vad löjligt!

Då ÄR det ju ingen idé att köra med bredband själv... fast... tänk om alla resonerade så?!

😱

Dela på andra sajter

Vissa abonnemang är begränsade när det gäller trafikmängden och vissa betalar man ingen månadskostnad för utan enbart trafikavgift - så det kan mycket väl vara den andre som betalar. Dessutom blir ju hastigheten sämre om man delar på linan...

Sedan är det förstås den som har abonnemanget som borde skaffa sig bättre koll - så han får egentligen skylla sig själv om han inte har satt åtminstone WEP-kryptering på sitt trådlösa nätverk... Man kan ju tycka att folk borde ha fattat det, efter en massa inslag i både tidningar och TV-nyheter om det - där innehavaren av abonnemanget blir skyldig till brott om någon annan loggar in på hans trådlösa nätverk och hämtar barnporr eller annat olagligt...

Dela på andra sajter

Tänk på att du använder din grannes bandbredd, och han/hon får då kanske inte ut hastigheten han/hon betalat för. Du får alltså något gratis, den som betalar för det får mindre. Det är precis som att du går in hos din granne och dricker upp dennes mjölk.

Dela på andra sajter

Tänk på att du använder din grannes bandbredd, och han/hon får då kanske inte ut hastigheten han/hon betalat för. Du får alltså något gratis, den som betalar för det får mindre. Det är precis som att du går in hos din granne och dricker upp dennes mjölk.

Om nån granne kommer och dricker upp min mjölk tar jag fram basebollträt 🙁

Edit: Jag kolla hur många som requestat ip på min router trådlöst. 3-5 stycken i timmen, och då räknar jag inte med mina anslutningar till nätverket.

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Om nån granne kommer och dricker upp min mjölk tar jag fram basebollträt 🙁

och tar dom samtidigt oboyen åker galgen fram DIR!!! 🙂

Dela på andra sajter

Om nån granne kommer och dricker upp min mjölk tar jag fram basebollträt 🙂

och tar dom samtidigt oboyen åker galgen fram DIR!!! 🙂

Oboyen kan de ta...för mycket socker... 🙁

Men ge faan i mitt proteintillskott 🙂

Då blir det naken sandblästring 🙂

Dela på andra sajter

Alltså...det låter som om du pratar om andras trådlösa nätverk som inte är krypterade. Det är ungf som att plugga in i grannens bredband fast utan sladdar.

Detta är olagligt.

Jag har för mig att det är fullt lagligt. Det finns ingenting i lagen som förbjuder en att använda andras trådlösa uppkopplingar. Jag antar dock ett det lär dyka upp nåt som förbjuder det inom kort.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.