Jump to content
Annons

Roland Xp80 Keyboard


bdatony

Recommended Posts

Hamnade i en replokal och träffade detta eminenta instrument. Helt kanon!!

Det verkar vara ganska gammalt?

Kostar väldigt mycket pengar va?

Nåt slags syntharnas "flagskepp" nästan va?

Vad har du för erfarenhet att koppla ihop med dator etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har xp-60. Färre tangenter annars samma tror jag. Funkar alldeles utmärkt att koppla till datorn. Ingen konstig latency när man kör vst-instrument. Jag har latency om jag bara kör midi out utan vst-instrument. Det är förmodligen nån inställning. Jag har inte brytt mig eftersom jag kör vst.

MVH

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

XP80 är en hyfsat gammal (mitten på 90-talet) ROMpler workstation, och lär därmed inte va så särskilt dyr längre. Har iofs inte sett nån till salu på länge, men med tanke på utvecklingen på den fronten skulle det förvåna mig om de var värda så särskilt mycket mer än 5000kr...? -Motsvarigheterna nu heter Motif, Triton och Fantom och är väldigt mycket mer avancerade!

Latencyn i olika program har inget med själva synthen att göra. Den skickar bara iväg MIDI-signaler till datorn, och det är ASIO/WDM/latency-inställningarna där (i ljudkortet) som avgör hur stor latencyn blir.

Fast vad menar du med att du får latency om du bara kör "MIDI out utan VST-instrument"? Vad använder du för ljudkälla då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...