drloop (oregistrerad) Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jag är helt fascinderad över att folk köper Cubase SX men använder ljudkort som suger. Frågor om latency i Creative kort är intressant. Hur kan man lägga 8 000:- på en mjukvara och ha rena skiten till ljudkort? Är musikaffärerna helt vrickade? Att köra Cubase SE och ha Creative, det förstår jag men SX??? Är allt tokigt nu för tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Är du säker på att folk verkligen köper Cubase SX då? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Själv köpte jag Cubase SX och fick i brist på fler pengar sno ett Audigy för att hamna under stöldgränsen... 😕 (skoja bara) 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jag är helt fascinderad över att folk köper Cubase SX men använder ljudkort som suger. Frågor om latency i Creative kort är intressant. Hur kan man lägga 8 000:- på en mjukvara och ha rena skiten till ljudkort? Är musikaffärerna helt vrickade? Att köra Cubase SE och ha Creative, det förstår jag men SX??? Är allt tokigt nu för tiden? Hehe, jadu! Det finns nog inte många som kör lagliga licenser och betalar för dom. Jag vet band som har spelat in fulla produktioner pyntat ncb och släppt det sen på cd. Och många gnäller över sen att dom hittar sina låtar på fildelningsprogrammen. Moralen är fin! Då många inte har kulor men ändå vill hålla på, så köper dom ett skitkort och kör på nåt crackat. Det mesta som släpps här är ändå skit och ändå aldrig blir nåt av det. MEN folk har kul och gillar att hålla på med musik och det är väl skäl nog? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 (redigerat) Det mesta som släpps här är ändå skit och ändå aldrig blir nåt av det. MEN folk har kul och gillar att hålla på med musik och det är väl skäl nog? haha det där var friskt och skönt sagt 😄 Det gjordes en gallup om hur många som använder crackat. Bästa undersökningen på forumet. här Redigerat 28 september 2006 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Fånig fråga... du vet mkt väl svaret. Nybörjare crackar/piratkopierar, och det med all rätt om du frågar mej. Faktum (?) är ju att tillverkarna tjänar på piratkopiering, åt minstone de stora tillverkarna som Steinberg och Apple. Ta mej som exempel; jag har använt ett crackat Logic Express ett bra tag. Jag har lärt mej programmet ordentligt, och när jag tagit mej ur "amatörnivån" så börjar jag känna mej sugen på Pro-versionen. Pro-versionen har dock så bra kopieringsskydd att det inte finns nån fungerande crack. Vad göra? Jo, pröjsa. Vips, så har Apple tjänat fem tusen spänn på att jag från början crackade Logic Express istället för att använda något gratisalternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Häxjakten upphör aldrig 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lennie Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 (redigerat) Själv köpte jag (efter att ha använt crackat, såklart!) Cubase VST 5.0 beggat för ca 1500:-. Uppgraderade till SX2 (hoppade över SX1) för ca 2000:-. Uppgraderar nu till SX4 (hoppade över SX3) för ca 2200:-. Cubase har alltså ännu inte kostat mej lika mycket som ett nyköp av SX3 el. 4 skulle ha kostat... Men jag körde alltså crackat först! Utan detta skulle jag aldrig köpt! Jag har även testat ALLA VSTi (typ Groove Agent, Halion, Gigastudio, Nuendo, Virtual Guitarist, Virtual Basist, Stenberg Grand m.fl.) och pluggar, även dessa crackade! Men avinstallerat efter att jag känt att de inte passade mej! Förutom Cubase kör jag nu BETALADE original utav WaveLab, Atmosphere, EZDrummer och Vsampler. Jag kommer fortsättningsvis även betala för de betalpluggar jag vill använda (väldigt få, för det mesta finns ju redan i Cubase, eller som gratisplugg) och varför gör jag det då? Joo, jag har samvete (ett litet ett)! Jag har ju använt dessa proggs i en del år, och nu har jag råd (nåja...) och vill betala! Hade detta hänt utan crack? Skulle inte tro det! Bill Gates får dock vänta till sist med att få betalt... 🙁 Kontentan av det hela är att jag tycker det är konstigt att satsa på ett billigt ljudkort, typ Audigy (jodå, jag har gjort det själv!) när man inte behöver betala för progget! Lägg slantarna på ett BRA ljudkort, och betala progget när ni har råd (för det kommer ni att ha så småningom!)! Redigerat 29 september 2006 av Lennie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.