Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej folk,

Skulle vilja lära mig spela trummor lite bättre. Har precis sålt mitt akustiska trumset och köpt ett digitalt. Har spelat hemma en del och börjar få in en ganska bra teknik. Kan spela en del shuffle-komp och liknande men skulle vilja utvecklas ännu mer. Är det någon här på forumet som kan tipsa om en instruktionsvideo? Eller kanske en internetskola? Alla tips välkomnas!

/Furstan

Annons
Postat

Köp dig Dave Weckl videor. de är bra. Fast kanske lite avancerade för nybörjare. men aja. Gå på musikskola är väl också ett bra tipps.

Annars det bästa enligt mig är att pressa å pressa å pressa.. lyssna mycket på hur andra trummisar spelar och försöke sedan härma.

Postat

Tack för tipsen.

Plej videon verkar vara helt ok. Första delarna kan jag nog hoppa över 😛 men sen finns det nog en del att lära iaf.

Ska kolla in Dave Weckl =D

• 3 månader senare...
  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.