djsmookie Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Hej jag har precis köpt en Mac med logic 7 pro vet hur man andvänder programet rätt bra fast en sak jag inte vet är hur man installerar externa moduler i programet. På PC funkar de finnt med cubase. Men nu så har jag sattsat på Mac o Logic är det nångon som kan hjälpa mig med en guide hur man installerar en Motif es 7 drivrutinerna på Cd skivan stöder inte osx. Har även en motif es rack för att jobba externt där hemma. skulle vara väligt tacksam om någon kunde guida mig genom hur man gör. Mvh //Andres Sandin 🙂
chrisB Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Förstår inte riktigt vad du menar med extern modul. Menar du en hårdvara synt som du vill koppla in i Logic? Kanske finns det drivrutiner här: http://www.yamahasynth.com/download/motif_series.html
djsmookie Postat 28 september 2006 Trådstartare Postat 28 september 2006 Ja extern Synth. tackar hittade driversen där men fattar fortfarande inte hur jag installerar den. Har både rack versionen och hela synthen med modulen inbygd ska andvända Motif es 7 i studion och motif es racket där hemma. Nån som kan hjälpa mig hur man installerar?? Mvh //andres Sandin
Dee Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 Tror inte att du kan använda External Instruments i Logic, om det är det du menar. Sedan är ju Motif och Cubase grymt tighta ihop så du kommer nog inte komma lika nära med Logic. Tyvärr.
Pluffo Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 Är det via USB du ska köra eller? För jag antar att vi inte pratar midikabel ut, ljudkabel in.
djsmookie Postat 4 oktober 2006 Trådstartare Postat 4 oktober 2006 (redigerat) Japp via usb tänkte jag köra den. så vad menar du att man inte kan andvända extern hårdvara i logic? Vill andvända dens ljud därför jag köpte den. I cubase vet jag att det funkar jätte bra, cubase har jo den här studio connection grejen så det är enkelt. Men vill gärna kunna andvända dens ljud i Logic 7 pro. Redigerat 4 oktober 2006 av djsmookie
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.