Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Från och med nu ligger Hörsel som en egen avdelning - på prov.

Där diskuterar du allt om tinnitus, hörselskydd och tips på hur man undviker skador vid inspelning, live-framträdanden och mixning. Kort och gott, avdelningen för dig som vill kunna jobba med musik även i framtiden.

Flera trådar har postats i ämnet förut och så många vi har hittat är flyttade dit. Är avdelningen aktiv så blir den kvar.

Cheers,

.björn.

Annons
Postat

Va? 😆😏

F´låt...

Det här kan faktiskt bli intressant. Tycker själv att det är ett under att jag inte har fuckat upp min hörsel genom alla år i replokaler, studios och spelningar...

Det sägs att man inte tar lika stor skada av höga ljud som man uppskattar, mot då ljud man retar sig på... Faen vet om det stämmer, kanske till en viss gräns dock.

Har en polare som jobbar på flygvapnet och stackaren har fått just tinnitus. Ett slags tjutande brus beskriver han det hela själv. 🙂 Alldeles förfärligt och hemskt egentligen, svårt att tänka sig ett oavbrutet ljud i skallen...

Postat

enormt bra initiativ. Har själv dragits med tinnitus i sex år nu.

Det hade hjälpt mig mycket att ha ett sånt här forum att poppa in på när jag fick tinnitus. Veta att fler har samma problem. Få tips om hur man lär sig leva med det osv. Det är fan ingen lek att upptäcka att det man älskar att syssla med gör så att man mår skit.

Än en gång, suverän idé Olsberg!

Postat

Jag har fått lite småskum hörsel efter allt dj'ande m.m.

Det har hänt 2 gånger nu att när nån pratar eller villket ljud, musik som helst så låter det som att på ena örat blir ljudet upphöjt en halvnot så allt låter hemskt, snedstämt och falskt, ingen höjdare. liksom lite smurfhits i mina öron.

Det försvinner efter ett par minuter tack å lov...

Postat

Härligt! Känns bra 😳 Är väldigt rädd att få tex tinnitus 😲 Ser fram emot det här 🙂

Peace out!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.