Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Orgasm

* ARTIST/GRUPP: Audible

* GENRE: Electro House

* LÅTLÄNGD: 4:12

* KOMPOSITÖR: Audible

* PRODUCENT: Audible

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 9.64 MB

* STATUS: Skiss

Observera! Innehåller en del ljud som kan uppfattas.. ööh.. stötande? 🙂))

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Gjorts en hel del låtar med samma tema som är bättre, men din är också bra. Synd att du inte har fräschare & mer uppdaterade ljud. För det är ju en given ingång till uppmärksamhet.

Som jag tycker man ska använda sig av. Sex, djur och mord säljer. Gärna i kombination.

Postat

Sjukt bra ju!

Jag vet många bolag som mer än gärna tryckt detta på vinyl o gett till DJ's,

varför satsar du inte stenhårt??

Postat
Sjukt bra ju!

Oj! Tackar och bockar. Jo. Jag håller sakta men säkert på att bli mycket mer seriös nu. Jobbar för nuvarande på att få ihop tillräckligt mkt material att jag kan göra mina egna set med enbart egen musik / egna remixar. :rolleyes:

Postat
Sjukt bra ju!

Oj! Tackar och bockar. Jo. Jag håller sakta men säkert på att bli mycket mer seriös nu. Jobbar för nuvarande på att få ihop tillräckligt mkt material att jag kan göra mina egna set med enbart egen musik / egna remixar. 🙂

Å fanken! Lycka till 🙂

Jag hjälper gärna till att promota dig på div forum, svenska som brasilianska 😄

Postat

Tja!

Hmm... Varför stannar du upp låten så mycket? Det här hade ju inte varit nå kul att dansa till? Dock gillar jag melodierna och ljuden. Men som maxmaxmax säger så är det ju inget orginellt, men jag kan å andra sidan inte se varför det måste vara det.. :rolleyes:

Men rösten? Finns väl roligare teman än det här? Jag tycker det blir lite fånigt med den där, det finns ju roliga låtar där de använt sig av sånt där och kommit undan med det.. men jag tycker du ska kika efter något annat.

Vad hände med slutet?

Kör så det ryker! //Smulan

Postat (redigerat)

Ändra i mixen med allt nynnande, och dessutom skär ner på dem aningen, börjar bli lite för tjatit kanske? Eller, varför inte experimentera vidare på dem, förvränga, delaya, etc.. Och inte så mycket Reverb kanske?

Syntharna känns gammalmodiga, men gillar dem ändå. Gillar den som kommer in vid 2:20... Mer av sånt!

Redigerat av Svenn-Adnan
Postat

Jaså, vilka då? Om du verkligen har dom kontakterna - vilket jag är ganska säker på att du inte har - berätta vem!

Jag vill inte låta negativ, men detta lär inte släppas på vinyl, åtminstone inte i det här skicket.

För det första är knullgrejen inget vidare. Måttligt använd kanske, men inte ens då egentligen. För det andra har denna demo ungefär samma brister som i den andra låten av dig jag lyssnade på - lovand men en bra bit kvar, så skulle jag vilja sammanfatta.

Postat (redigerat)

Hade svårt att lyssna på låten för allt stönade.. Gör en barnvänlig version tack 😉

Redigerat av Pain, baby
Postat

Ja jävlar.Här mot man av ett fetingkomprimerat stycke PUMP. Visst låten i sig är rätt bra. Men jag ser inte kvaliten i den vara lika bra. Sönderkomprimerat allting och den är en stor röra av ljud. Det enda riktiga man har att gå på i ljudbilden är kicken och basen. Resten känns som en tung "oljudsmatta" för mkt som krockar. Och komprimeringen gör det inte lättare.

Påminner om herr Prydz en hel del. Men du har en bit kvar att gå produktionsmässigt.

Annars rätt fint 🙂

DJRaffi (oregistrerad)
Postat
Hade svårt att lyssna på låten för allt stönade.. Gör en barnvänlig version tack 🙂

HAhahahaha! 😄

Postat

Kommer en ny, "smartare" version inom kort.. Dock skall kompressionen vara exakt så som den är nu. Det är medvetet till 100%

xzeet (oregistrerad)
Postat

För många byten, för många breaks, för mycket stön.

Annars bra. Försök att tänka på att en danslåt inte ska vara en maxning av effekter och synthar, utan följa en "röd tråd" så att de som dansar inte tappar bort sig...

Du borde göra något åt slutet...

Postat

Precis som många redan sagt så låter det alldeles för "grötigt" vill ha en clean version av denna så skulle den bli kanon! Dock så låter det ju tyvärr som många andra nu för tiden 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.